וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: איראן תמשיך בפיתוח הגרעין

27.8.2006 / 8:15

לריג'אני אמר שהמדינה תמשיך בפיתוח דלק גרעיני למרות הלחץ הבינלאומי להפסיק התוכנית. אתמול נחנך מתקן ייצור מים כבדים

עלי לריג'אני, ראש סוכנות הגרעין האיראנית וראש צוות המו"מ בנושא הגרעין האיראני מטעם טהרן, אמר כי [[איראן]] תמשיך בפיתוח דלק גרעיני, למרות הלחץ הבינלאומי עליה להפסיק את תוכנית הגרעין שלה.

בתוך כך קראה איראן למדינות אירופה לשוב לשולחן המשא ומתן בסוגיית הגרעין. דובר משרד החוץ באיראן אמר, כי התשובה שהועברה לאירופים על ההצעה לחבילת התמריצים מצביעה על כך שאיראן תומכת במשא ומתן.

אתמול חנך נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד מתקן ייצור מים כבדים באראק. בכיר בסוכנות הגרעין האיראנית אומר כי ייצור מים כבדים אינו שווה ערך לתהליך העשרת האורניום. דיפלומט מערבי אישר את הדברים אך אמר כי ייצור המים הכבדים, הוא בהחלט לא צעד בונה.

בעוד חמישה ימים, יפוג האולטימטום שהציבה מועצת הביטחון של האו"ם לאיראן כדי לחדול מהעשרת האורניום. איראן עשוייה לספוג סנקציות אם לא תענה לדרישות הקהילה הבינלאומית להשהות את תוכניתה הגרעינית עד ה-31 באוגוסט.

ביום שישי אמר הממונה על קשרי החוץ של האיחוד האירופי חאוויר סולאנה כי השיחות עם איראן יתחדשו בימים הקרובים. סולאנה סיפר כי ניהל מספר שיחות עם לריג'אני בשבוע שעבר, וכי הוא מצפה לחידוש המגעים בקרוב. .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully