וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: המצב בדארפור מחמיר

26.8.2006 / 1:37

גורמים בממשל האמריקאי אומרים כי סודן מתכוננת להתקפה נוספת על המורדים בחבל דארפור. ארה"ב תדרוש להציב שם כוח רב לאומי

בארה"ב אומרים ש[[סודן]] מתכוננת למערכה נוספת בחבל דארפור ושהמורדים באזור מתחמשים. תת מזכירת המדינה לענייני אפריקה ג'נדאי פרייזר, שדיברה לפני יציאתה לביקור בסודן, אמרה שהמצב בדארפור הולך ומחמיר וכי יש צורך דחוף בהצבת כוחות או"ם שיעצור את רצח העם המתרחש שם.

פרייזר אמרה שהיא תעביר מסר תקיף מהנשיא ג'ורג' בוש שלפיו ממשלת סודן חייבת לוותר על התנגדותה להצבת כוח של ה[[או"ם]] במקום 7,000 חיילי האיחוד האפריקאי הנאבקים כדי לשמור על השקט בדארפור. "אנחנו מאמינים שעכשיו הזמן לפעול ולא ייתכן עיכוב נוסף", אמרה פרייזר. "האווירה הביטחונית מתדרדרת במהירות".

פרייזר אמרה שממשלת סודאן מתכוננת למתקפה חדשה וכי סיעות המורדים בדארפור, שלא חתמו על הסכם השלום במאי האחרון, מתחמשות. "אנחנו מאוד מאוד מודאגים מבנייתו המחודשת של כוח צבאי. אנחנו חושבים שבכל יום שעובר עוד ועוד נשים וילדים תמימים סובלים ושהדרך היחידה לעצור זאת היא לשלוח לאזור כוח רב לאומי".

בוושינגטון מתנגדים בתקיפות לתוכניתו של נשיא סודן עומאר חסן אל-בשיר לשלוח 10,500 חיילים סודאנים לדארפור. "הכוחות האלה לא יהיו טבעיים ולכן אנחנו לא חושבים שהם יעזרו לאזרחים בדארפור", אמרה פרייזר. רבים בדארפור טוענים שהממשלה עומדת מאחורי האלימות וכי הצבת חיילים סודנים באזור תחמיר את המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully