וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיזבאללה מכריז מלחמה על ישראל - גם בסייבר-ספייס

29.5.2000 / 11:02

החיזבאללה מעלה את תחנות הטלוויזיה, הרדיו והתעמולה שלו לאינטרנט; מבטיח: בקרוב תחנת טלוויזיה בעברית

מאת שי שריג

במהלך נסיגת צה"ל מרצועת הביטחון תפסה מכונת התעמולה של החיזבאללה תאוצה, אך הפעם בעיקר דרך האינטרנט. אתרים חדשים עלו לרשת, מבזקים ודיווחים מהשטח שודרו באתרים הרשמיים של החיזבאללה ונאומים והצהרות של בכירי הארגון ניתן היה לשמוע ב"און-ליין" היישר מביירות ומדרום לבנון.

עם התחלת נסיגת צה"ל החל אתר טלוויזית "אלמנאר" לשדר מבזקים מיוחדים ועדכונים על המתרחש בשטח. רדיו "נור", תחנת הרדיו הראשית של החיזבאללה, עלתה לאוויר עם אתר חדש ששידר עדכונים שוטפים מידי חצי שעה. באתר הרשמי של החיזבאללה הייתה "השמעת בכורה ל"המנון הניצחון של החיזבאללה".

ביטאון החיזבאללה הקדיש מהדורה מקוונת לנסיגה, ולקראת השלמתה הופיע מבזק מיוחד באתר הטלוויזיה של הארגון, המודיע על תחילת שידורי טלוויזיה בלוויין "כדי להפיץ את מסר ההתנגדות בכל קצווי-תבל". בקרוב אמורה "אלמנאר" להרחיב את שידוריה ולהעביר שידורים מיוחדים בשפה העברית, "כדי להשפיע על דעת הקהל והמצפון הישראלי" – כפי שאמר מנהל תחנת הטלוויזיה בראיון ששודר השבוע בטלוויזיה הלבנונית.

הפריצה לעולם הווירטואלי היא מגמה חדשה שמטמיע החיזבאללה זה מספר חודשים. גופי הלוחמה הפסיכולוגית של החיזבאללה ממקדים בתקופה האחרונה את עיקר מאמציהם בשליטה בסייבר ספייס.

בין היתר מציג הארגון באינטרנט תמונות של פצועים ישראליים, ומקרין סרטוני התקפות על מוצבי צה"ל. שטיפת המוח של הארגון מכוונת היטב ומושפעת מהאידיאולוגיה של משטר המהפכה האיראני. בכירי חיזבאללה רתמו את האינטרנט למאבקם ב"אויב הציוני" והם מדגישים כי הרשת העולמית היא זירת לחימה נוספת, חשובה ביותר, עם ישראל - בעיקר לאחר הנסיגה מלבנון.

כך, למשל, הדגיש לאחרונה עבדאללה קסיר, בכיר בחיזבאללה החבר בפרלמנט הלבנוני, בראיון ליומון הלבנוני "א-נהאר": "אנו כארגון פועלים ללא הפסקה ונחושים להפגין נוכחות ברשת האינטרנט ולנצלה לקידום מטרותינו, בעיקר במאבק מול ישראל".

המנהיג הרוחני של החיזבאללה, השיח' פדאללה מכריז: "האינטרנט הוא האמצעי הטוב ביותר להיפתח אל העולם. באמצעותו הצלחנו לקצור ניצחונות פסיכולוגיים רבים במאבק הבלתי-פוסק באויב הציוני". בקרוב, כך מבטיחים גורמים בכירים בחיזבאללה, צפויים לעלות לרשת אתרים חדשים שיתנו ביטוי להצלחות החיזבאללה נגד "הכיבוש הישראלי" ולמגמות העתידיות של הארגון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully