וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידולי פרא

יובל גפן

25.8.2006 / 13:30

האם טקסס תשחזר את ההישג? מי יזכה בהייזמן? מה יהיה עם מכללת דרום קליפורניה? יובל גפן מביא סקירה לקראת פתיחת עונת המכללות

ספטמבר בפתח וזה אומר מספר דברים. א. נגמר החופש. ב. תכף יהיה יותר נעים. ג. הגיע הזמן להתחיל לחמם מנועים, להתרגל לחוסר שעות שינה, ולויכוחים אינסופיים על מי היא הליגה המעניינת והטובה בעולם. גבירותיי, לא רק ה-NFL יוצאת לדרך, גם עונת הקולג' פוטבול מתחילה השבוע.

ערב תחילת עונת הקולג'ים הוכנסו מספר שינויים בחוקה. לא מספיק שבכל שנה יש אין-ספור משחקי אליפות, השנה התווסף אלינו עוד משחק BCS. הרבה קבוצות (כרגיל) איבדו שחקני מפתח לטובת המקצוענים, ואין לדעת איך עזיבתם של השחקנים הללו תשפיע על הקבוצות. אצל שתי הפינאליסטיות, טקסס איבדה את וינס יאנג ומייקל הוף, ודרום קליפורניה איבדה את רג'י בוש, ליינארט, לנדל ווייט, דומיניק בירד ועוד איזה חצי קבוצה. אז יאללה, המלאכה רבה והעונה יותר מדי קצרה.

נקודות ציון

קודם כל, כפי שציינו - תוספת משחק בול.השנה יהיו לנו חמישה משחקי-בול, להבדיל מארבעה בשנה שעברה.

לו"ז משחקי האליפות יחראה ככה:

1 בינואר - פיאסטה בול בגלנדייל, אריזונה
1 בינואר - רוז-בול בפסדינה, קליפורניה
2 בינואר - אורנג' בול במיאמי, פלורידה
3 בינואר - שוגר בול בניו אורלינס, לואיזיאנה
8 בינואר - משחק האליפות בגלנדייל, אריזונה

הליינאפ למשחקים הללו יהיה לפי הסדר הבא:

פיאסטה בול - אלופת הביג-12 נגד קבוצה בדירוג גבוה. סנריו אפשרי: טקסס נגד לואיזיאנה סטייט.

רוז בול - אלופת הפאק-10 נגד אלופת הביג-10. סנריו אפשרי: דרום קליפורניה נגד איווה.

אורנג' בול - אלופת ה-ACC נגד קבוצה בדירוג גבוה. סנריו אפשרי: פלורידה סטייט נגד אוקלהומה.

שוגר בול - אלופת ה-SEC נגד קבוצה בדירוג גבוה. סנריו אפשרי: אובורן נגד נוטר דם.

משחק האליפות - המדורגת 1 נגד המדורגת 2 בטבלת ה-BCS. סנריו אפשרי: אוהיו סטייט נגד ווסט וירג'יניה.

מלבד המשחקים שהוזכרו למעלה, תציינו לכם בלוח-השנה עוד ארבעה משחקים:

9 בספטמבר - אוהיו סטייט מתארחת אצל טקסס. המבחן האמיתי הראשון וגם הכי קשה של האלופה, נגד המדורגת ראשונה. במידה ואוהיו סטייט תנצח בטקסס, תהיה זאת הצהרת כוונות רצינית מצדה.

2 בנובמבר - ווסט וירג'יניה מתארחת אצל לואיוויל. עוד משחק שעלול לחרוץ את גורל האליפות. לא פחות ולא יותר. במידה שווסט וירג'יניה תעבור את היריבה הכי קשה שלה, לואיוויל, היא תסיים את העונה ללא הפסדים, דבר שייקח אותה (לדעתי) היישר למשחק האליפות.

18 בנובמבר - מישיגן מתארחת אצל אוהיו סטייט. אחת משתי היריבויות הכי גדולות בפוטבול. יריבות בת למעלה ממאה שנים, שלא משנה מה נכתוב עליה, זה יהיה כעין וכאפס לעומת מה שהיא באמת. תשאלו כל אוהד מישיגן, הוא יגיד לכם שהוא מעדיף עונה בינונית הכוללת נצחון על אוהיו סטייט, מאשר עונה טובה עם הפסד במפגש השנתי מולם.

25 בנובמבר - נוטרדם מתארחת אצל דרום קליפורניה. ראה ערך מישיגן- אוהיו סטייט, רק שהשנה לאחר מספר שנים של שליטה טרויאנית, נוטרדאם תגיע כפייבוריטית למפגש הזה.

ערעור בעזרת מצלמות: השנה סוף סוף יוכנס ריוויו בעזרת מצלמות למשחקי הקולג'ים. לכל קבוצה תהיה אפשרות של ערעור אחד בכל משחק. למעשה, כבר לפני שנה אפשרות הערעור הייתה אופציה בתשע מתוך אחת עשרה החטיבות בקולג'ים. לפני שנה הייתה למאמנים את האפשרות לפני תחילת המשחק להכריז אם הם רוצים להשתמש בערעור או לא. רבים מן המאמנים, אגב, בחרו לא להשתמש בה. אבל השנה כאמור זה יכנס כחוק לכל אחת מן החטיבות.

מי הולך על ה"הייזמן"?

אז מי הם המועמדים להייזמן טרופי? רשימה מקוצרת לפניכם.

1. סטיב סלאוטן- רץ אחורי מווסט וירג'יניה
2. בריידי קווין- קווטרבק מנוטר-דם
3. אדריאן פיטרסון- רץ אחורי מאוקלהומה
4. דווין ג'ארט- תופס מדרום קליפורניה
5. ג'אמל צ'ארלס- רץ אחורי מטקסס
6. כריס לייק- קווטרבק מפלורידה
7. טרוי סמית- קווטרבק מאוהיו סטייט

ה"הייזמן טרופי" (למי שלא היה פה בעבר) הוא הפרס לשחקן המצטיין של השנה. למעשה, ההייזמן הוא הפרס האישי הכי יוקרתי בספורט הקבוצתי האמריקאי. לא פחות. בין הזוכים בו בעבר אפשר למצוא שמות כמו: או ג'יי סימפסון, ארצ'י גריפין, ארל קמפבל, צ'ארלס וויט, מרקוס אלן, ויני טסטוורדה, דאג פלוטי, בו ג'קסון, הרשל ווקר, טים בראון, בארי סנדרס, אדי ג'ורג', צ'ארלס וודסון, ריקי וויליאמס, רון דיין, קארסון פאלמר, מאט ליינארט, ורג'י בוש ואפילו צ'רלי וורד, לשעבר רכז הניו יורק ניקס. אפשר להמשיך עוד ועוד, הבנתם את הנקודה לא?

דירוגי טרום עונה

דירוג ה-BCS קובע איזה קבוצות ישחקו במשחקי הגמר. שתי הקבוצות המדורגות 1 ו-2 בדירוג ישחקו כאמור במשחק האליפות עצמו, שייערך השנה בגלנדייל, אריזונה. השיטה הולכת כך שלפני תחילת העונה, המאמנים של קבוצות הליגה, וארגון העיתונאים מדרגים את הקבוצות הכי חזקות על הנייר. לקבוצה המדורגת ראשונה על פי הדירוג הנ"ל, יש מספר נקודות מסוים. הנקודות ישתנו לפי לו"ז המשחקים שלה. לדוגמא, במידה ולאוהיו סטייט יהיה משחק קל על הנייר נגד קבוצה שכלל לא מדורגת, הם יזכו במספר נקודות קטן. במידה ונוטרדםא באותו השבוע תשחק נגד קבוצה מאוד חזקה וגם תנצח, היא תזכה בהרבה נקודות, ואפילו עשויה לעבור את אוהיו סטייט בדירוג. כמובן שאם אוהיו סטייט תפסיד במשחק, יירדו לה הרבה נקודות מהדירוג. השבוע פורסם דירוג העיתונאים לקראת עונת הפוטבול, הוא נראה כך:

1. אוהיו סטייט
2. נוטרדאם
3. טקסס
4. אובורן
5. ווסט וירג'יניה
6. דרום קליפורניה
7. פלורידה
8. לואיזיאנה סטייט
9. קליפורניה
10. אוקלהומה
11. פלורידה סטייט
12. מיאמי
13. לואיוויל
14. מישיגן
15. ג'ורג'יה

בנימה אישית - אוניברסיטת דרום קליפורניה לא תיקח השנה את האליפות. עזיבתם של מרבית שחקני המפתח שלה תאלץ את קבוצת הפוטבול לעבור "שנת-בנייה". מצד שני, הפאק-10, החטיבה בה היא מתמודדת, לא תספק לה יותר מדי בעיות, ולכן היא כנראה תיקח את אליפות החטיבה, דבר שיכניס אותה אוטומטית למשחק הרוז-בול.

מלבד אוניברסיטת קליפורניה, לא צפויה להיות לדרום קליפורניה בעיה בחטיבה הזו, מה עוד שלוח המשחקים משחק השנה לטובתה, כאשר שלושת המשחקים הכי קשים על הנייר ישוחקו בקולוסאום בלוס אנג'לס - אורגון, נוטרדאם, וקליפורניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

על מי להסתכל?

שימו לב השנה לחטיבת SEC. לא פחות משש קבוצות מדורגות שם בטופ-25 של דירוג המאמנים - אובורן, לואיזיאנה סטייט, פלורידה, ג'ורג'יה, אלבאמה וטנסי. עושה רושם שזה יהיה "הבית-לנצח" (באנגלית זה נשמע יותר טוב) והקרבות בתוך הבית עצמו צפויים לתת לנו דרמות אמיתיות.

ווסט וירג'יניה ואוהיו סטייט תשחקנה במשחק הגמר, כאשר ידה של ווסט וירג'יניה תהיה על העליונה. אדריאן פיטרסון יזכה בהייזמן, כאשר בריידי קווין יתן לו קרב צמוד. פיט קרול מדרום קליפורניה יזכה בתור מאמן השנה, לאחר שיצליח להשאיר את המכללה בטופ-5 למרות עזיבתם של מרבית הכוכבים שלו. אלה ההימורים שלי. לא מסכימים? אתם מוזמנים לרשום תגובה למטה ולהגיד לנו מה אתם חושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully