וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה הנפקת הענק של רבוע כחול נדל"ן

עומרי כהן

24.8.2006 / 22:41

גייסה 911.25 מיליון שקל לפי שווי של מיליארד שקל. מדובר בהנפקה הגדולה ביותר הכוללת מניות

חברת רבוע כחול נדל"ן שבשליטת דודי ויסמן ומת'יו ברונפמן (75.6%), השלימה היום בהצלחה גיוס של 911.25 מיליון שקל במסגרת הנפקה ראשונה לציבור של מניות, איגרות חוב להמרה ואיגרות חוב רגילות, להן הוענק דירוג (AA-) על ידי חברת מעלות. הגיוס בוצע לפי שווי של מיליארד שקל לאחר ההנפקה.

השלב המוסדי בהנפקה הושלם לפני שלושה שבועות והיום הושלם גם השלב הציבורי עם הזמנות גבוהות פי 3.2 מהדרוש (חיתום יתר). מדובר בהנפקה הגדולה בתולדות הבורסה הכוללת מרכיב של מניות - הנפקות גדולות יותר של ואג"ח כללו איגרות חוב. לאחריה, ירד שיעור אחזקותיה של רבוע כחול בחברה הבת מ-100% ל-80% (74.1% בדילול מלא) והיא צפויה לרשום רווח הון של 70-40 מיליון שקל. קונסורציום חתמים ברשות פועלים אי.בי.אי, אשר הוביל את ההנפקה המוצלחת, יגזור בעקבותיה קופון נאה של 32 מיליון שקל מעמלות ההפצה. על פי ההערכות, צפוי להכנסות של 10 עד 20 מיליון שקל.

מבנה ההנפקה של רבוע כחול נדל"ן כלל 210 מיליון שקל במניות, כ-100 מיליון שקל באג"ח להמרה ואג"ח רגילות בהיקף של כ-600 מיליון שקל. את החברה מנהל זאב שטיין והיא פוצלה מתוך חברת רבוע כחול במטרה להציף ערך בשנה בה הופך ענף הנדל"ן לאחד התחומים החמים. רבוע כחול נדל"ן מחזיקה ב-100 נכסים מניבים המושכרים לחברה האם, ולחברה האחות, . בנוסף, היא מחזיקה בנכסים אחרים המושכרים לגורמים חיצוניים, בשישה נכסים לא בנויים ובנכסים שזכויות הבנייה המנוצלות בהם קטנות מ-30%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully