וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תאסור עישון במקומות ציבוריים

עפרה שלו

24.8.2006 / 16:12

האיסור, הצפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר, פחות דרקוני מהאיסור שיוחל בבריטניה בקיץ הבא. צרפת כבר לא ידידותית למעשנים

ממשלת צרפת מתכוונת לאסור על עישון בכל המסעדות, מרבית הברים וכמעט בכל שאר המקומות הציבוריים החל מהשנה החדשה. מוטרד מהעלייה בעישון במדינה - בעיקר בקרב צעירים - הודיע אתמול שר הבריאות של צרפת, קסאוויה ברטראן, כי יקדם את הטלת המגבלות המחמירות על העישון בציבור. "אני משוכנע שהציבור מצפה מאתנו לנהוג כך", אמר ברטראן.

המקומות הציבוריים בהם ימשיך העישון להיות מותר יהיו בתי הקזינו, המועדונים, וה"טבק בר" - ברים שלהם רישיון למכור סיגריות. בכל בתי הקפה והברים האחרים, וגם במסעדות, בחנויות ובמשרדים ייאסר העישון, ככל הנראה, החל מהראשון בינואר.

עם זאת, החוק בצרפת פחות דרקוני מהחוק שייכנס לתוקף בבריטניה בקיץ הבא, האוסר על עישון בכל הפאבים, המועדונים והמסעדות.

צרפת, המדינה הידידותית ביותר למעשנים במערב אירופה, איטית ביחס לעמיתותיה האירופיות באימוץ מגבלות על עישון במקומות ציבוריים. על פי החוק הקיים כיום במדינה, מסעדות ובתי קפה חייבים להגביל את העישון לאזורים מסוימים. בפועל, אותם אזורי עישון נוטים להשתלט על מרבית שטח המסעדה אם לא על כולו. כיום, החוקים האוסרים על עישון במקומות ציבוריים תקפים, בין השאר, בניו יורק, אירלנד, ניו זילנד, נורבגיה וסקוטלנד.

מכירות הסיגריות בצרפת עלו השנה בחדות לאחר ששמרו על יציבות במשך שלוש שנים. חוקרים מדווחים על עלייה בעישון בקרב צעירים, ובפרט בקרב נשים צעירות.

בינתיים, ישנן עדויות לכך שהאיסור על עישון במקומות ציבוריים בסקוטלנד פוגע בעסקי הפאבים והמלונות. על פי העיתון הבריטי "גרדיאן", ארגון בעלי הפאבים העצמאיים בסקוטלנד מסר כי האיסור על עישון במקומות ציבוריים הרחיק את לקוחותיהם הקבועים והוביל לירידה של 10% במכירות המשקאות החריפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully