וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידלין: איראן מצפצפת על העולם

יעל קישיק

24.8.2006 / 15:55

ראש אמ"ן אמר בישיבת ועדת חו"ב, שהסורים צפויים לנסות להחזיר לעצמם את רמת הגולן. הנגבי: האיום האיראני מחייב הכנות של ממש

ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין אמר היום בדיון של וועדת החוץ והביטחון של הכנסת בקריה בתל אביב, כי איראן האיצה את ניסיונותיה לפתח נשק גרעיני. לדבריו, למרות המחאה הבינלאומית איראן לא פסקה לרגע מהנסיונות. "איראן מצפצפת על העולם", אמר ידלין והוסיף, כי "האיראנים מרגישים היום חזקים יותר בזירה הבינלאומית, לעומת הרגשתם לפני כחצי שנה".

לדבריו, על פי הערכת אמ"ן, איראן תחצה את "הסף הטכנולוגי" של סיום ההעשרה רק בתחילת 2007, ותהיה זקוקה לשנתיים-שלוש נוספות לבניית היכולת הגרעינית.

בנוגע לסוריה אמר האלוף ידלין, כי הסורים ינסו להחזיר לעצמם את רמת הגולן, בין אם באמצעים צבאיים ובין אם באמצעים מדיניים. לדבריו, נשיא סוריה בשאר אל-אסד מנסה להפוך את סוריה לרלוונטי יותר בעימותים האחרונים במזרח התיכון. דבר זה, לדברי האלוף ידלין, משתקף בנאומו של הנשיא אסד בו הוא הציג את תפישתו ליה "דרך ההתנגדות" והכוח מניבה תוצאות מול ישראל.

ידלין הדגיש בדבריו, כי חיזבאללה נפגע משמעותית במהלך המלחמה. לדבריו, נהרגו כ-500 פעילי חיזבאללה, מערך הרקטות לטווחים בינוניים נפגע משמעותית וכך גם מערך הרקטות ארוכות הטווח. עם זאת, הדגיש האלוף ידלין, כי מערך הרקטות קצרות הטווח של חיזבאללה לא נפגע במידה ששיבשה את יכולתו להמשיך ולפעול.

ראש אמ"ן הזהיר, כי חיזבאללה אינו מתכוון לעזוב את איזור הדרום ולהתפרק מנשקו. עם זאת לדברי ידלין, "חיזבאללה יהיה מוכן להצניע את נשקו בגזרה זו". עוד אמר האלוף ידלין, כי חיזבאללה מנסה לשקם עצמו באמצעות תשלום פיצויים לבעלי בתים שנפגעו בדרום לבנון ועל ידי העברת אמל"ח ושיקום התשתיות בדרום לבנון.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ צחי הנגבי אמר בצאתו מהדיון, כי "האיום האיראני מחייב את צה"ל להתחיל לעשות הכנות של ממש, עוד לפני שייבדקו אירועי המלחמה עם חיזבאללה". ח"כ רן כהן(מרצ) אמר, כי האפשרות לעימות נוסף עם חיזבאללה היא ריאלית, בעקבות חידוש העברות הנשק מאיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully