וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקף לב שנגרם מוויכוח אושר כתאונת עבודה

חיים ביאור

24.8.2006 / 8:38

שופט ביה"ד לעבודה קיבל את ערעורו של שמעון קורק ממכבי תל אביב נגד המוסד לביטוח לאומי, שלא להכיר באירוע כתאונת עבודה

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיבל את תביעתו של שמעון קורק, 63, שעבד כמנהל מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מאז 1990, להכיר ב[[אוטם שריר הלב]] בו לקה כתאונת עבודה המזכה אותו בקצבה קבועה. בכך קיבל השופט שמואל טננבאום את ערעורו של קורק נגד החלטת המוסד לביטוח לאומי, שלא להכיר באירוע כתאונת עבודה.

כחלק מעבודתו עסק קורק בארגון אירועים, טיפול בשחקני כדורגל, ניהול העניינים הכספיים, תיאום משחקים והפעלת הקבוצה. בינואר 2002 התקיימה ישיבת ההנהלה של [[מכבי תל אביב]], כשעל סדר יומה אבטחת המשחקים במגרשים. במשך הישיבה החלו ויכוחים סוערים בעניין סידורי אבטחה. לדברי קורק, הוא כעס באופן יוצא דופן באותו מעמד עקב האפתיות הרבה שנתקל בה והאחריות שחש כלפי תפקידו.

תוך כדי ישיבה התחיל קורק לחוש מחנק, ולאחר שמצבו הורע פנה לביתו כדי לנוח. הואיל והמכאובים בחזהו גברו, הוא פנה לבית חולים, שם אובחן אצלו אוטם חריף של שריר הלב. קורק עבר טיפולים רפואיים, לרבות צינתורים. בא כוח הביטוח הלאומי טען כי האירוע שקרה לקורק לא היה חריג ולכן לא הוכח כי הוא נגרם עקב סערת הרגשות שפקדה אותו במשך הישיבה.ואולם השופט לא קיבל את טענת הביטוח הלאומי, וקבע שמדובר באירוע בעל עוצמה חריגה, שלא היה נגרם אלמלא השתלשלות האירועים בישיבת ההנהלה שבה השתתף קורק. לפיכך, קבע השופט, קורק זכאי לקצבת נפגעי תאונות עבודה. הביטוח הלאומי חויב לשלם בנוסף הוצאות משפט בסכום של 3,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully