וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין דחייה במועד יישום תוכנית ניידות המספרים

ערן גבאי

23.8.2006 / 18:10

חברות התקשורת יהפכו למפירות חוק ב-1 בספטמבר. השרים הירשזון ואטיאס יידרשו להחליט אילו סנקציות להטיל על החברות

בתוך תשעה ימים יהפכו כל חברות התקשורת במדינת ישראל למפרות חוק. זו המשמעות שעולה מההחלטה שקיבלו היום שר האוצר, אברהם הירשזון, ושר התקשורת, אריאל אטיאס, שלא לדחות את המועד ליישום התוכנית לניידות המספרים. השרים החליטו לחייב את החברות להעמיד לרשות צרכני התקשורת בישראל, החל ב-1 בספטמבר, את האפשרות הטכנולוגית לעבור בין ספקי השירות מבלי להחליף עוד את מספר הטלפון האישי. חברות התקשורת לא יוכלו לספק את השירות ולעמוד בדרישת משרדי האוצר והתקשורת, שמסתמכת על החלטת הכנסת, ועל כן יהפכו למפירות חוק.

השרים הירשזון ואטיאס נשמעו שניהם לדרגים המקצועיים במשרדיהם והחליטו לנהוג באופן נחרץ ותקיף ולהיצמד ללוח הזמנים שנקבע בחוק. השניים הבינו כי אם ידחו הפעם את המועד, הם יתרמו בכך להפיכת החוק בישראל לפלסתר ויזכו לביקורות קשות מהציבור. כעת יצטרכו לקבוע במשרדי האוצר והתקשורת, את הסנקציות שיופעלו כנגד חברות התקשורת החל בספטמבר, בגין כל חודש שבו הן חורגות מהמועד ליישום התוכנית שנקבעה בחוק.

מאחר שציבור הצרכנים בלאו הכי לא ייצא נשכר מההחלטה - מהסיבה הפשוטה שהחברות לא יידעו להעמיד עבורו כבר בספטמבר את הפתרון הטכנולוגי שיאפשר מעבר בין מפעילי התקשורת, תוך שמירת המספר האישי - הרי שהקנסות שיצטרכו להטיל על חברות התקשורת חייבים להיות גבוהים ומרתיעים. אם כבר הוחלט שלא לפעול לטובת החברות ולדחות את המועד ליישום התוכנית, הרי שללא קנסות גבוהים ביותר לא יישמרו באמת זכויותיו של הציבור.

חברות התקשורת טוענות כי משרדי התקשורת והאוצר ביצעו הליך לקוי בכל הקשור לקביעת לוחות הזמנים ליישום התוכנית. החברות יהיו חשופות החל ב-1 בספטמבר השנה לתביעות ייצוגיות שעשויות להגיע לסכומי עתק. זו הסיבה שהחברות יהיו חייבות כעת לפנות לבג"ץ ולבקש את התערבותו בבחינת ההליך שהוביל לקביעת מבנה התוכנית לניידות המספרים בישראל ולקביעת לוחות הזמנים.

הגורמים המקצועיים במשרד האוצר קבעו, בכמה הזדמנויות, כי אין מקום לתת ארכה לחברות התקשורת, וכי ניתן להן די זמן כדי להיערך כראוי ליישום התוכנית. גם משרד התקשורת נאמן להחלטתו באשר ללוח הזמנים המקורי של התוכנית, ובמשרד אף גובשה באחרונה עבודה שנועדה להגן על הליך קבלת ההחלטות במשרד, באם יפנו חברות התקשורת לבג"ץ. בהודעה שהוציאו הירשזון ואטיאס היום, נאמר כי "התוכנית מהווה בשורה חשובה לצרכן הישראלי ויש ליישמה במועד שנקבע בחוק".

מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, הודיע היום לשרים: "הגעתי לכלל דעה כי פרק הזמן שניתן בחוק להיערכות החברות, המעוניינות לעמוד בחוק, ליישום והפעלה של תוכנית ניידות המספרים הינו סביר וראוי. המלצתי היא שככל שתוכנית ניידות המספרים לא תיושם ותופעל עד ליום 1 בספטמבר 2006, יוכרזו חברות התקשורת הרלוונטיות לנושא זה כחברות המפרות את החוק, על כל המשתמע מכך".

הממונה על התקציבים, קובי הבר על דעת הלשכה המשפטית, המליץ לשר האוצר ולמשרד התקשורת כי יש לעמוד על יישום הוראות החוק כלשונן ובכלל זה המועדים הקבועים בו, שכן טובתו של צרכן התקשורת הישראלי תלויה ועומדת ברפורמה זו ולמפעילים ניתנה תקופה מספיקה בכל קנה מידה, להיערך ליישום התוכנית לניידות המספרים. שר האוצר ושר התקשורת הנחו את הגורמים המקצועיים במשרדיהם לפעול מול חברות התקשורת ליישום חוק ניידות המספרים, שהתקבל בכנסת בחודש מארס 2005, לטובת הצרכנים, אזרחי מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully