וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוק בריא נולד לנשאית המופיליה בשל תהליך חדשני

23.8.2006 / 10:12

דבורה פלדר בת 34 ילדה את בנה רותם, לאחר תהליך בו נבדקו התאים העובריים שהופרו והוכנס לרחמה תא עוברי שהתברר כבריא

דבורה פלדר, בת 34 מבנימינה, היא נשאית [[המופיליה]] שילדה לפני שלושה ימים תינוק בריא, שהוא בבחינת בשורה רפואית. תינוקה של פלדר הוא התינוק הבריא הראשון שנולד בישראל לאם נשאית המופיליה, בתהליך של הפריה ואבחון נשאות המחלה בעובר, לפני החזרתו לרחם.

לפלדר שני אחים תאומים שאובחנו כחולי המופיליה, לאחר שבברית המילה שלהם הם דיממו כמעט עד מוות. ב"מעריב" דווח, כי התנהלותם הרגילה והשגרתית של שני אחיה, לא הרגיעה את דבורה. "היה לי חשש גדול ללדת ילד המופילי, כי אני מודעת לסבל שהמחלה הזו יכולה לגרום", אמרה.

הריונה הראשון של דבורה הסתיים לפני שש שנים, בחודש השלישי, אז גילתה כי העובר חולה המופיליה ועברה הפלה. אולם, לפני חמש שנים ילדה את בנה הבכור נטע, לאחר בדיקת מי שפיר שגילתה כי העובר בריא. החשש מהפלות נוספות הביא את פלדר ובן זוגה לד"ר ברוך פלדמן, מנהל המעבדה לאבחון מולקולרי בתא הבודד במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שחשף את הזוג לטכניקה חדשה בשם PGD.

בטכניקה זו, הביציות מופרות עם הזרע, וכשהעוברים שבמבחנה גדלים לשמונה תאים, מוציאים תא אחד מכל עובר על מנת לאבחן אם הוא בריא. התהליך הזה נעשה בעבר בחולות במחלות שונות, אך זו הפעם הראשונה שהוא נעשה בחולת המופיליה.

דבורה החליטה לבצע את הטיפול החדשני, אולם הפעם הראשונה נכשלה. לאחר מכן, עברה דבורה טיפול נוסף, שמצא ארבעה עוברים בריאים שניתן להחזירם לרחם. עובר אחד נקלט בהצלחה ברחמה של דבורה, וביום ראשון נולד בנה רותם, כתוצאה מההפריה המוצלחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully