וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על הטיפול המצרי בנפגעי התאונה בסיני

23.8.2006 / 7:27

10 ישראלים נהרגו בתאונת אוטובוס שארעה במצרים ויותר מ-50 נפצעו. מנכ"ל מד"א: המצרים לא שיתפו פעולה ולא נתנו לנו לסייע

10 ישראלים נהרגו אתמול בהתהפכות אוטובוס של תיירים ערבים-ישראלים אתמול בצהריים בסיני, סמוך לנואייבה ולפחות 50 נפצעו. עדיין לא ברור כיצד התרחשה התאונה ואחת האפשרויות שנבדקות היא שתקר בגלגל הוא שגרם להתהפכות האוטובוס.

ממשרד הנסיעות "באסל טורס" מנצרת, שארגן את הנסיעה, נמסר כי מדובר באוטובוס שמשמש מדי יום להובלת תיירים ישראלים מסיני לארץ.

לאחר התאונה צוותי ההצלה המצריים טיפלו בנפגעים, והעבירו אותם לבתי החולים בשארם א-שייח' ובנואיבה. 24 מהפצועים הועברו לבית החולים "יוספטל" באילת. פצועים נוספים הוטסו לבתי החולים "סורוקה" ו"אסף הרופא".

רוב הפצועים פונו תחילה למרפאה בנואייבה, שם דווח כי הפצועים אינם מטופלים בשל מחסור בציוד ובאנשי רפואה. חלק מהפצועים פונו במקביל לבית חולים בשארם א-שייח, הנחשב מתקדם יותר, הנמצא במרחק 180 ק"מ ממקום התאונה, זאת למרות הצעת ישראל לקלוט אליה פצועים.

כעבור כמה שעות פונו חלק מהפצועים למסוף הגבול הישראלי בטאבה, שם נפתחה תחנת עזרה ראשונה. הפצועים פונו באמצעות אחד מקרובי המשפחה של הנפגעים, הנמצא בישראל, שנכנס למצרים ופינה בעצמו את הפצועים. עוד פצועים פונו מוקדם יותר למסוף טאבה בכלי רכב פרטיים של מטיילים ישראלים באזור התאונה.

כרגע מאושפזים בבתי החולים אסף הרופא וסורוקה 24 פצועים, מצבם של שבעה מהם מוגדר קשה, 15 פצועים באורח בינוני ושניים קל. ממצרים נמסר, כי 14 פצועים במצב קשה אושפזו בבית החולים בשארם א-שייח.

במד"א מביעים זעם על התנהלות הרשויות המצריות מאז אירעה התאונה. בגלי צה"ל דווח, כי לדברי מנכ"ל מד"א אלי בין "העמדנו במשך שעות אמבולנסים רבים וניידות טיפול נמרץ במסוף הגבול, והמצרים לא שיתפו פעולה, ולא נתנו לנו להיכנס ולסייע".

נוסעים באוטובוסים דיווחו כי רק כחצי שעה אחרי התאונה, הגיעו כוחות ההצלה המצרים למקום. לדבריהם, הם ביקשו מהמצרים לאפשר לכוחות הצלה ישראליים להיכנס, אך נענו בשלילה.

שני בני משפחת גאומיש מבית זרזיר, שהיו באוטובוס והגיעו לישראל, סיפרו על התנאים הרפואיים של המרפאה בנואיבה. לדבריהם, "זו מרפאה קטנה, אין שם כלום, אין מים ואין תחבושות. גם פצועים במצב קשה מונחים על הרצפה ואף אחד לא ניגש אליהם. אנחנו כועסים על המצרים".

זמן קצר לאחר התאונה הודיעו שלטונות מצרים לגורמים בישראל כי אינם מעוניינים בסיוע בטיפול בתאונה. יהודה שושן, מנהל מחוז הדרום במד"א, סיפר ל"הארץ" כי נעשתה פנייה דרך הצבא, מסוף הגבול ומשרד החוץ לאפשר לכוחות חילוץ ישראליים להיכנס לסיני כדי לטפל בפצועים ולהעבירם לשטח ישראל, אך "המסר שקיבלנו היה שהם טיפלו בפצועים וכוחות החילוץ שלהם פינו את כולם לבית החולים בנואייבה".

מנהל האוכלוסין במשרד הפנים הודיע כי בעקבות התאונה, יאפשר לישראלים השוהים בסיני לחזור לארץ - גם אם אין ברשותם דרכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully