וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות לנשיא לצאת לחופשה עד תום החקירה

23.8.2006 / 13:06

צוותי המשטרה הגיעו ללשכת הנשיא כדי לחקור אותו בשתי פרשות: הסחיטה המינית והחנינות. בכיר במשטרה: "החומר המצטבר - דרמטי"

חוקרי המשטרה הגיעו הבוקר למשכן נשיא המדינה משה קצב כדי לחקור אותו תחת אזהרה בפרשות הסחיטה המינית והחנינות. גורמים הבקיאים בהשתלשלות החקירה אומרים, כי לא מדובר בחקירה אחרונה של קצב, וכי הוא ייחקר עוד מספר פעמים בחודשים הקרובים. גורם משטרתי בכיר אמר ל"הארץ" ש"המידע שהצטבר עד כה בפרשה הוא משמעותי ודרמטי יותר מכפי שפורסם בכלי התקשורת".

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ רוחמה אברהם קראה לנשיא "להציל את כבוד מוסד הנשיאות" ולצאת לחופשה מתפקידו, כל עוד נמשכת החקירה בעניינו. לדבריה, "הנשיא, ככל אדם, זכאי להוכיח את חפותו. מאידך, יש לשמור על כבוד מוסד הנשיאות ובתקופה הנוכחית, בה עולות טענות לא קלות ביחס לנשיא, עליו לצאת לחופשה".

גם התנועה לאיכות השלטון קראה לקצב לצאת לחופשה עד תום חקירתו, וזאת "מפאת כבוד הבית". פרקליטו של הנשיא, עו"ד ציון אמיר, אמר שלו ירצה הנשיא לצאת לחופשה "הוא יעשה זאת כמו כל אזרח בישראל, אך הדבר לא יהיה קשור לחקירה כיוון שהוא בטוח בחפותו".

יו"ר סיעת מרצ ח"כ זהבה גלאון קוראת ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז לדווח לכנסת ולציבור בתום חקירת הנשיא משה קצב, האם מדובר בהתנהגות בלתי הולמת של הנשיא, המחייבת את השעייתו לאלתר".

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז אישר בימים האחרונים לחקור את הנשיא באזהרה, ובכך הפך קצב רשמית לאחד החשודים בפרשה, שהחלה בעקבות דיווחו שלו למזוז. במשטרה העריכו, כי גם רעייתו של קצב, גילה, עשויה להיחקר בפרשה בימים הקרובים.

שלשום פשט צוות החוקרים על המשכן ועל לשכתו הפרטית של קצב, והחרים את מחשבו האישי של הנשיא ומספר מחשבים נוספים, בהם מחשב הלשכה. באופן חריג ובשל מעמדו הרם של קצב, תתקיים החקירה בלשכת הנשיא, ולא בתחנת המשטרה. במשך כשלוש שעות ישבו אתמול עורכי הדין פרופ' דוד ליבאי ועו"ד ציון אמיר עם הנשיא, כדי להכינו למסירת גרסתו לחוקרים. פרקליטיו שלחו אתמול בערב מכתב למזוז ובו דרישה לחקור את ההדלפות מחקירת המשטרה לתקשורת.

החקירה לא תופסק גם אם קצב יפרוש

החקירה תתמקד בטענותיה של א', עובדת משרדו, כי הנשיא כפה עליה קיום יחסי מין עמו, תוך איומים שתפוטר אם לא תיענה לו. חקירת הפרשה אמורה להימשך עוד חודשים ארוכים. לדברי מקורות המכירים את פרטי החקירה, "מדובר בתיק לא קטן, אלא בתיק מסועף שחקירתו תימשך עוד זמן רב. החקירה הזו יותר מורכבת ממה שנראתה".

בלשכתו של מזוז דוחים לחלוטין את האפשרות שהחקירה המשטרתית תופסק, אם יודיע קצב על פרישה מכהונתו כנשיא ומהחיים הציבוריים. לדברי הגורמים, אין כל סיכוי שהחקירה הזו תופסק באמצעה, מאחר שיש עניין ציבורי למצות את החקירה נוכח חומרת החשדות שהתגלו עד עתה.

החקירה בפרשה נפתחה לפני כחודש וחצי, לאחר שהנשיא העביר ליועץ המשפטי מכתב ובו גולל את חשדו כי א' ניסתה לסחוט אותו על רקע חנינות שהעניק. צוות החקירה צפוי לגבות היום את עדותו של הנשיא גם לטענות אלה.

ההחלטה להפוך את קצב לחשוד בפרשה התקבלה על ידי מזוז בימים האחרונים, בעקבות שיחת עדכון, שנערכה בנוגע לחקירה בהשתתפות גורמים בכירים במשטרה ובפרקליטות. הפרטים ששמע מזוז מצוות החקירה אודות החשדות נגד הנשיא, שגובו בראיות ההולכות ונאספות, שיכנעו את היועץ לתת אור ירוק לחקירתו של קצב באזהרה.

בהכנת הידיעה השתתפו יעל קישיק וכתבי "הארץ", יובל יועז, יהונתן ליס ורוני זינגר-חרותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully