וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש ממחסור בלולבים לקראת סוכות

22.8.2006 / 13:35

בעיות ייבוא מאל-עריש, הנקי ממחלות, גורמות למשווקי הלולבים לייבאם מאזורים נגועים. המגדלים בארץ חוששים מהתפשטות המחלות

חשש בקרב מגדלי התמרים והשרותים להגנת הצומח ממחסור בלולבים, העלול לגרום לחץ כבד באספקתו לקראת חג הסוכות. על פי ההערכות, הביקוש השנתי ללולבים בישראל עומד על כ-500 אלף, אשר מיובאים בחלקם ממצרים. עקב קשיים בייבוא ומחלות בוטניות ייתכן שהשנה לא יעמדו המשווקים במכסה זו.

על מנת לספק כמות זו של לולבים, יובאו כל שנה מאות אלפי לולבים מאזור אל עריש במצרים, אך בשנים האחרונות, לטענת "שולחן התמר" במועצת הצמחים, השלטונות המצריים מערימים קשיים על יבוא זה, עד כדי עצירתו, מאחר ולטענתם אספקת הלולבים פוגעת בענף התמר בצפון סיני. עקב זאת, ייתכן שייאלצו המשווקים לייבא לולבים מאיזורים האחרים, בהם קיימות מחלות שעלולות לפגוע בענף התמרים בישראל.

במיוחד חוששים בענף התמרים מפני מחלת הביוד, שגרמה בעבר לנזקים כבדים לענף התמר ולהשמדת מטעים שלמים בצפון אפריקה. במקרים מסוימים בעבר, יבוא צמחים נגועים במזיקים או במחלות, אף בכמות מצומצמת, גרם להתפשטות המחלות והמזיקים בשדות ובמטעים בארץ ולנזקים של עשרות מיליוני שקלים למגדלים.

דוידי מרום, יו"ר שולחן התמר במועצת הצמחים, פנה למגדלי התמרים בישראל בבקשה לעשות כל מאמץ לספק את תצרוכת הלולבים לקראת חג הסוכות ממטעי תמרים בישראל. כמו כן, פנה מרום להנהלת משרד החקלאות בבקשה שישראל תפעיל את השפעתה במצרים כדי שתאפשר הגדלת כמות הלולבים המסופקת לישראל מאל עריש, אזור נקי יחסית ממחלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully