וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ' קוריאה מאיימת לתקוף תמרון צבאי של ארה"ב

22.8.2006 / 9:24

ארצות הברית ודרום קוריאה עורכות את התרגיל השנתי הקבוע שלהן, אבל הפעם המתח גבוה ביותר בשל ניסוי הטילים שביצעה צפון קוריאה

צפון קוריאה הודיעה כי היא שוקלת מתקפה כהתנגדות לתרגיל צבאי גדול משותף לארצות הברית ודרום קוריאה, אותו מכנה [[פיונגיאנג]] "פעולת מלחמה". כך דווח בכלי התקשורת הממלכתיים במדינה. לטענת הממשל בצפון קוריאה מדובר ב"איום צבאי גלוי וסחיטה נגד המדינה", והפרה של הפסקת האש שסיימה את מלחמת שתי הקוריאות בין השנים 1950-1953.

על פי ההודעה שפורסמה, "צבא העם של קוריאה שומר לעצמו את הזכות לנקוט בפעולת מנע לצורך הגנה מפני האויב".

ארצות הברית ו[[דרום קוריאה]] החלו אתמול בתרגיל לבחינת שיתוף הפעולה ברמת הפיקוד והתקשורת בין שני הצבאות. התרגיל השנתי מבוצע ללא תקלות מאז החלו התרגולים בשנת 1975, כאשר בדרך כלל סיפור התרגיל הוא הכנה פלישה ומלחמה גרעינית עם הצפון.

אבל השנה התרגיל המשותף מלווה במתח גבוה בחצי האי לאחר שצפון קוריאה ביצעה ניסוי בטילים ארוכי טווח בתחילת חודש יולי, ועל פי דיווחים מהשבוע שעבר מתכוננת לניסוי נוסף הפעם לבחינת נשק גרעיני.

רשת הטלוויזיה האמריקאית ABC דיווחה, כי המודיעין בארצות הברית איתר תנועת כלי רכב חשודים לעבר אזור ניסוי שיגורי טילים בצפון קוריאה. הרשת ציטטה בכיר במחלקת המדינה, שאמר כי ניסוי טילים הוא אפשרות ממשית. מומחים בסוכנויות מודיעין אחרות אמרו כי אין סימן לניסוי מתקרב.

ארצות הברית מחזיקה 30,000 חיילים בצפון קוריאה, התומכים ב-650,000 חיילי דרום קוריאה. זאת לעומת 1.2 מיליון חיילים בצפון קוריאה, רובם מוצבים בגבול עם הדרום. שתי הקוריאות נמצאות מבחינה טכנית במלחמה, משום שהמלחמה הסתיימה בהפסקת אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully