וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר איתן: יש להכין העורף לעימות עם איראן

22.8.2006 / 8:06

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני קורא להכשיר לאלתר את המקלטים והמרחבים המוגנים בכל רחבי הארץ כהכנה לעימות

חבר הקבינט המדיני-ביטחוני השר רפי איתן (גיל) קורא להכשיר לאלתר את המקלטים ואת המרחבים המוגנים בכל רחבי הארץ לקראת עימות אפשרי עם איראן. איתן אמר אתמול בסיור בצפון, כי אם תהיה הסלמה בין ארה"ב לאיראן, הראשונה שתותקף בטילים איראניים היא ישראל.

בתוך כך, ועדת המשנה לבדיקת מוכנות העורף במלחמה בלבנון אותה הקים ח"כ עמי אילון (עבודה) במהלך הלחימה, גיבשה דו"ח מסקנות ראשוני ובמרכזו החלטת שר הביטחון עמיר פרץ שלא להפעיל את תקנות מל"ח (משק לשעת חירום). זאת, למרות שבשנת 2001 קבע מבקר המדינה, כיכי "הערכות מל"ח, שהינה למצב החמור ביותר – תקופת לחימה – יכולה לתת מענה גם למצבים פחות חמורים... מן הראוי לשקול את הפעלת מערך המל"ח לא רק באסונות המוניים, אלא גם במצבי ביניים שונים".

עוד עולה מהמסקנות הראשוניות, כי פרץ כינס דיון בנושא רק עשרה ימים לאחר פרוץ הלחימה וכי פיקוד העורף פעל לאורך כל המלחמה במתכונת חלקית כמעט ללא גיוס של מערך המילואים שלו המוחזק לצרכי חירום.

נקודה חשובה נוספת שעולה מהדו"ח היא שהממשלה בחרה שלא להפעיל את נוהל פינוי האזרחים, על פי החלטת ממשלה מ-2001, העוסק בפינוי של עד 25,000 תושבים. על פי הנוהל, הממשלה תפנה את האזרחים, בין השאר, בתרחיש של "פגיעה באוכלוסייה כתוצאה מהתקפת טילים על העורף". כחלק מהיערכות להפעלת הנוהל, נחתמו בשנים האחרונות חוזים עם בתי מלון, מתקני אירוח ואכסניות שונים לשימוש במתקנים בשעת ההפעלה. בפועל הוועדה מצאה, כי הפעלתו של הנוהל אפילו לא הועלתה לדיון בממשלה.

באשר לפעילות הארגונים הוולנטריים נכתב בדו"ח, כי ברוב שלבי המלחמה לא היה כל גוף מרכזי אשר יתאם ויקשר בין הארגונים ויעביר בצורה מרוכזת את הצרכים של כל יישוב וחישוב. בפועל, היו כפילויות רבות בפעילות העמותות כתוצאה מחוסר התיאום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully