וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן אמורה להשיב היום להצעת 6 המדינות

22.8.2006 / 1:47

נציגי ממשל בטהרן אומרים כי הם דוחים את הדרישה להפסקת העשרת האורניום. דיפלומטים מערביים: הדבר שקול לדחיית ההעצה

איראן אמורה לתת היום תשובה להצעת שש המדינות, חבילת תמריצים שנועדה לסיים את המתיחות עם המערב בנוגע להעשרת האורניום. ואולם, נציגי ממשל בכירים בטהרן אומרים, כי הם לא מקבלים את הדרישה המרכזית בהצעה - השעיית תהליך העשרת האורניום.

דיפלומטים מערביים אומרים, כי הסירוב להפסיק את העשרת האורניום "שקול לדחיית ההצעה", אך הדבר עדיין לא יגרום להטלת סנקציות מצד [[מועצת הביטחון של האו"ם]] שקיבלה החלטה בחודש שעבר, המאפשרת ל[[איראן]] להפסיק את העשרת האורניום עד ה-31 באוגוסט.

בחודש יוני הגישו חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון - ארה"ב, צרפת, בריטניה, סין ורוסיה ובנוסף גרמניה – הצעה הכוללת הטבות כלכליות והטבות נוספות לאיראן כדי להפסיק את נסיונותיה לפתח נשק גרעיני. איראן הודיעה, כי תשיב על ההצעה עד לסוף החודש האיראני "מורדד", החל היום.

גם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש התייחס לנושא ואמר במסיבת עיתונאים שקיים בבית הלבן, כי "אנו צריכים להבין את האתגר שניצב בפנינו, וכל זמן שאני נשיא זה ברור לי לגמרי. אנו מחכים לראות את תגובת איראן ובהתאם לכך נצטרך להתכנס שוב".

איראן מנעה מפקחים גישה למתקן העשרת אורניום

אתמול הודיע מנהיגה הרוחני של איראן עלי חמינאי כי איראן תמשיך לפעול להשגת טכנולוגיה גרעינית. לדבריו, "הרפובליקה האיסלאמית קיבלה החלטה בתחום הגרעיני, ובעזרת אללה, בסבלנות ובכוח, נמשיך בדרך זו". שר החוץ האיראני מנושהר מוטאקי אמר לעיתונאים בפרטוריה שבדרום אפריקה, כי איראן סיימה להכין את תשובתה להצעה, וכי היא עדיין מקווה להשיג פתרון למשבר.

על פי ההערכות, איראן תמסור את תשובתה לאחראי על מדיניות החוץ של [[האיחוד האירופי]] חוויאר סולאנה, ותעשה זאת ב[[בריסל]]. דיפלומטים איראנים אמרו כי התשובה תהיה "רב ממדית" ולא תהיה תשובה של כן או לא. איראן הודיעה כי היא מעוניינת בשיחות נוספות כדי להביא לפתרון המחלוקת.

בתוך כך, אתמול מנעה איראן מפקחים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית את הגישה למתקן העשרת האורניום בנתנאז. לא נמסר מתי סורבו הפקחים, אולם ככל הנראה הדבר קרה ביממה האחרונה, משום ששלשום עוד מסרו מקורות בווינה כי משטר הפיקוח באיראן נמשך כרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully