וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 4 שנות מעצר בוטל סעיף האישום בטרור

21.8.2006 / 0:14

שופט פדרלי החליט למחוק סעיף מתוך שלושה בכתב האישום נגד חוזה פדילה, שנחשב לפעיל באל קאעדה. משפטו יפתח בשנה הבאה

שופט פדרלי ממיאמי מחק את סעיף בכתב האישום נגד חוזה פדילה, תושב ארה"ב שנעצר לפני ארבע שנים. ב-CNN נמסר כי השופט, מרסייה קוק, מחק את הסעיף הראשון מבין שלושה בכתב האישום שהוגש נגדו בשנה שעברה ושייחס לו אשמה ברצח, חטיפה ופגיעה באנשים במדינה זרה. פדילה כפר באישומים נגדו שכללו גם שני סעיפים נוספים: קשירת קשר לסיוע לטרוריסטים ומתן סיוע שכזה. שני הסעיפים האחרונים נותרו על כנם והמשפט עתיד להיפתח בשנה הבאה.

פדילה, בן 33, נעצר על ידי סוכני אף. בי.איי, בשיקגו במאי 2002, בעת שהגיע בטיסה מפקיסטן. בתחילה הוא נכלא כעד משמעותי בחקירת פיגועי 11/9 והנשיא בוש שהגדיר אותו כ"לוחם של האויב", הסגירו לידי הצבא.

הממשל האמריקאי ייחס לו קשרים עם פעילי אל קאעדה והאשים אותו, למרות שמעולם לא הורשע בכך, בתכנון פיגוע בלתי קונבנציונלי בארה"ב, בהחזקה של "פצצה מלוכלכת" פוטנציאלית ובניסיון לפוצץ בניין מגורים באמצעות גז טבעי. בהודעה שפרסם בזמנו הממשל האמריקאי נאמר כי "פדילה ושותפו בדקו אפשרות לפגוע בשלושה בנייני מגורים בהם היתה אספקת גז לדירות. לשם כך שכרו שתי דירות בכל בניין, אטמו את כל פתחיהן, הדליקו את הגז וכיוונו את שעוניהם, על מנת לפוצץ את הבניינים במועד מאוחר יותר". השניים לא הצליחו לבצע את זממם לבסוף ונעצרו.

פדילה, יליד ברוקלין, כבר ישב בעבר בכלא האמריקאי באשמת רציחת קטין באילינוי ואחזקת נשק בפלורידה. בשנת 98' הוא עבר להתגורר במצרים, התאסלם, והחליף את שמו לעבדאללה אל מוג'אהר. על פי גורמי הממשל בארה"ב, פדילה התאמן במחנות אל קאעדה באפגניסטן בשנת 2000 אחרי שגוייס ע"י אדם תימני שפגש בעלייה לרגל למכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully