וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתבים החדשים - מחשבים

TheMarker

21.8.2006 / 18:14

המחשבים מייצרים ידיעות על דו"חות רבעוניים ב-0.3 שניות; המהלך נועד לפנות לעיתונאים זמן למחשבה

תומסון פייננשל, קבוצת המידע והחדשות העסקיים, החלה להשתמש במחשבים במקום בעיתונאים בשר ודם ליצירת סוגים שונים של ידיעות חדשותיות, החל מחודש מארס. החברה האמריקאית מדווחת על שביעות רצון מהניסיון, ואומרת כי בכוונתה להרחיב אותו.

סוג מסוים של ידיעות אותו מייצרים המחשבים, הוא דו"חות רבעוניים של חברות. המחשבים משווים את התוצאות הכספיות של החברה לתוצאות כספיות קודמות, הנמצאות בבסיסי הנתונים של תומסון פייננשל, וקובעים האם ביצועיה השתפרו או הידרדרו. המחשבים עובדים במהירות עצומה, הם מסוגלים להפיק ידיעה בתוך 0.3 שניות מהרגע שבו החברה מפרסמת את הדו"ח הרבעוני שלה.

תומסון פייננשל הדגישה כי לא מדובר בניסיון לקצץ בעלויות, אלא ברצון להעביר ללקוחות מידע בזמן הקצר ביותר, כדי שיוכלו לבצע החלטות מסחר כמעט מיידיות. עד כה, מוסרת החברה, המחשבים לא עשו שום שגיאה.

גם העיתונאים אינם צריכים לחשוש: לדברי תומסון פייננשל, העברת המטלה של כתיבת הדו"חות למחשבים אמורה לפנות לעיתונאים זמן למחשבה. כמו כן, גויסו מאות כתבים מומחים במטרה לקדם את פרויקט המחשבים.

תומסון החלה לכתוב תוכניות מחשב ליצירת סוגים שונים של ידיעות, בעלות של 150 אלף דולר עד 200 אלף דולר לפרויקט, במטרה להדביק יריבות כגון רויטרס ובלומברג. רויטרס אמרה כי היא מייצרת כמה ידיעות באופן אוטומטי, ואילו בלומברג אמרה כי היא אינה עושה זאת.

הדו"חות הממוחשבים עונים גם על הצרכים של המסחר האוטומטי. בקרנות הגידור, למשל, יש ביקוש לחומר בפורמט אותו ניתן להזין ישירות לתוכנות המסחר במחשב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully