וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קומברס מאבדת כ-2%

שרון שפורר

21.8.2006 / 23:13

נאסד"ק יורד ב-0.8% לאחר זינוק שבועי של 5.2%. אלביט מערכות מטפסת ב-4.7% - משתתפת במכרז גדול בארה"ב

לא מפתיע לראות היום את בורסות וול סטריט פותחות את שבוע המסחר בירידות שערים. לאחר אחד השבועות הטובים ביותר שהציגו השווקים בארה"ב בחודשים האחרונים, מימושי רווחים היום נראים לכאורה כמעט ודאיים. בחמישה ימי מסחר רצופים של עליות, טיפס מדד S&P 500 בשבוע שעבר ב-2.8% וחצה רמה של 1,300 נקודות, לראשונה מאז מאי. כך ש-2% נוספים יציבו את שוק המניות האמריקאי בשיא של חמש שנים וחצי.

אולם את הקפיצה העיקרית ביצע בשבוע שעבר מגזר הטכנולוגיה, אשר סבל בין מאי ליולי מהירידות החדות ביותר. את השפעות הקפיצה ניתן לראות היטב במדד נאסד"ק 100, אשר רשם זינוק של 6%. מדד מניות השבבים (SOXX) ומדד ספקיות הציוד לרשתות תקשורת (NWX) בלטו לחיוב, עם זינוקים של 10% ו-9.6%, בהתאמה. היום יורד מדד נאסד"ק ב-0.8%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.4%, ואילו מדד S&P 500 יורד ב-0.4%.

רון אייכל, האסטרטג הראשי לשווקים בינלאומיים של בית ההשקעות אי.בי.אי, ציין אתמול את התגברות ההערכות שהריסון המוניטרי נמצא בפני סיום, לצד תוצאות כספיות טובות של חברות ציבוריות, ירידת מחיר הנפט והיחלשות הדולר, כסיבות לעליות השערים בשבוע שעבר. עם זאת, לדבריו, החששות מפני היחלשות הכלכלה האמריקאית ואי הוודאות בנוגע לאינפלציה, ימשיכו להקשות על השווקים.

בנוגע לשוק הסולידי, העריך אייכל, כי מחירי איגרות החוב, שעלו בחדות בשבוע שעבר, ימשיכו להתייקר לאורך זמן. זאת, על רקע הערכה כי הסיכוי להעלאה נוספת של הריבית הוא לפי שעה קטן. עליית מחירי האג"ח הורידה בשבוע שעבר את התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים מ-5% כלפי מטה ומגמה זו נמשכת גם היום. לפי שעה יורדת התשואה על האג"ח ל-10 שנים בעוד 0.006% ל-4.829%.

היום ומחר לא יתפרסמו נתוני מקרו מהותיים ומוקד תשומת הלב עשוי לנדוד חזרה לשוק האנרגיה, במיוחד לאור סיומה של עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השני. מועד פקיעת האולטימטום שקבעה מועצת הביטחון לאיראן בנוגע לתוכנית הגרעין שלה הולך ומתקרב, ועשוי לגרור אחריו התחזקות במחירי הנפט הגולמי. מחר תשיב כנראה איראן בשלילה, להצעה האירופית להפסיק את העשרת האורניום שלה, בתמורה לסיוע טכנולוגי וכלכליל. אחר שבשבוע שעבר איבד הזהב השחור 4.4% מערכו, עולה היום מחירו ב-46 סנט ל-71.6 דולר לחבית.

בקרב הישראליות, דיווחה היום ליפמן (סימול LPMA), כי קיבלה ממוסד פיננסי מוביל בסין הזמנה לאספקת 20 אלף מסופים לקריאת כרטיסי אשראי מסוג נורית. השלמת האספקה צפויה במהלך 2006. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום.

ליפמן מתקרבת להשלמת מכירתה לידי חברת וריפון האמריקאית. העסקה כוללת תשלום של מזומן ומניות, ולכן מושפעת מנייתה של ליפמן מאז ההכרזה על העסקה באפריל, גם ממחירה של מניית וריפון (סימול PAY). וריפון איבדה מאז ההכרזה על העסקה 20% מערכה ואילו ליפמן "הסתפקה" בירידה של 13%. היום היא יורדת ב-0.3% ל-25.2 דולר.

קומברס טכנולוג'י והחברות הבנות שלה, ורינט ואולטיקום, קיבלו מהנהלת נאסד"ק ארכה נוספת ואחרונה להגשת הדו"חות הכספיים המורחבים ל-2005 ולרבעון הראשון של 2006, לפני מחיקתן מהרישום בבורסת נאסד"ק. שלוש החברות חייבות כעת בהגשת הדו"חות עד ל-25 בספטמבר, אחרת ימחקו מהמסחר ויעברו להיסחר מעבר לדלפק ברשימת ה"פינק שיטס". כעת יורדת קומברס 2.4% ל-20.7 דולר. ורינט מאבדת 2.1% ל-31.8 דולר ואילו אולטיקום נותרת ללא שינוי ב-10.1 דולר.

אתר האינטרנט Union Leader דיווח, כי חברה בת אמריקאית של אלביט מערכות שותפה בקבוצה בראשות ענקית התעופה בואינג, אשר מתמודדת על מכרז לאבטחת מעברי גבול בין ארה"ב בהיקף כולל של 2 מיליארד דולר. פרויקט האבטחה משלב בתוכו התקנת מצלמות עם חיישנים ומערכות תקשורת. פרט לקבוצה אותה מובילה בואינג, מתמודדות עוד ארבע קבוצות במכרז ביניהן גם ענקית תעופה נוספת לוקהיד. אלביט מערכות מוסיפה 4.7% ל-29.2 דולר.

טבע דיווחה, כי תרופת האזילקט, מתוצרתה לטיפול בפרקינסון, אושרה לשיווק גם בקנדה על ידי רשויות הבריאות המקומיות. האזילקט תהיה זמינה בשוק הקנדי החל מהחודש הבא. עד היום זמינה האזילקט לשיווק ב-19 מדינות, כאשר האחרונה שבהן היא ארה"ב - בה ניתן היה לרכוש את התרופה רק מהחודש שעבר. למרות ההודעה נחלשת טבע ב-0.9% ל-34 דולר.

הנציגה הישראלית השניה במגזר התרופות, תרו, בולטת בעלייה של 4.3% ל-13 דולר ומשלימה זינוק של כ-30% בתוך פחות מחודש. מניית חברת הביוטכנולוגיה, אומריקס (סימול OMRI), מוסיפה 4.2% ל-14.4 דולר, ומשלימה זינוק של 44% מאז הונפקה באפריל בנאסד"ק במחיר של 10 דולר.

אלביט מערכות ראיה (EVS) דיווחה על גידול של 28% בהכנסות ברבעון הראשון ל-5.7 מיליון דולר. למרות זאת, גדל ההפסד הנקי ב-52% ל-344 אלף דולר. בתגובה יורדת מניית החברה ב-7.5% ל-37 סנט ומשלימה צניחה של 47% מתחילת 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully