וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדיניות הילודה מזיקה לכלכלה בסין

רויטרס

21.8.2006 / 9:22

מומחים חוששים ממחסור בעובדים שיביא לפגיעה בכלכלה. כבר היום מתקשים התעשיינים למצוא עובדים במרכזים כלכליים בשנגחאי

מדיניות הילד היחיד ב[[סין]] הובילה לאוכלוסיה מזדקנת ולמחסור בעובדים - שעשוי לפגוע באחד מגורמי הצמיחה הכלכלית העיקריים של סין, הכמות הבלתי נדלית של עובדים זולים. כך מדווח העיתון "צ'יינה יות' דיילי".

מדיניות תכנון המשפחה שהחלה בסין בסוף שנות ה-70' מנעה מיליוני לידות, אך ההכנסה הפרטית לא עלתה מספיק על מנת לממן את הפנסיונרים, לדברי העיתון. "בעתיד הלא רחוק יגיע יום בו יכלה המאגר הבלתי נדלה של כוח העבודה", דיווח העיתון הממשלתי. "מדובר בגורם שהיה אחד היתרונות הבסיסיים של הפיתוח הכלכלי בסין באחרונה".

לפי הדו"ח, שבוצע על ידי המכון הסיני למדעי החברה - אחד ממכוני המחקר הממשלתיים המובילים בסין - לתעשיינים יש עוד זמן להתמודד עם עובדה זו. אך כבר היום במרכזים כלכליים בסביבות גואנדונג ושנחאי מתקשים תעשיינים למצוא עובדים. "אף כי סין מעוניינת לשנות את שיעור תעשיית הייצור בכלכלה, הדבר ידרוש זמן רב, וכיום אין סימן לשינוי כזה", נקבע בדו"ח. "כוח העבודה הוא ללא ספק המניע הבסיסי ביותר לפיתוח הכלכלי בסין".

לפי מחקר של ה[[או"ם]] בשנה שעברה, שיעור האוכלוסיה מעל גיל 60 בסין צפוי להגיע ל-31% ב-2050 - לכ-430 מיליון נפש, לעומת 10.9% בשנה שעברה. מדובר בהערכה גבוהה בהרבה לעומת התחזית לשיעור של 21.7% באוכלוסיית העולם הכללית.

בדו"ח נאמר כי תופעה של אוכלוסיה מזדקנת במדינה מתפתחת בה התמ"ג לנפש רק זה עתה עלה על אלף דולר הינה חסרת תקדים. "סין ייחודית בכך שהיא חווה הזדקנות של האוכלוסיה בלי להתעשר", נאמר בדו"ח.

מאז החלה סין להיפתח לעולם החיצון לפני כ-30 שנה, מיליוני אזרחים הציפו את הערים בחיפוש אחר עבודה, וסייעו למדינה להפוך למפעל של העולם כולו, בייצור של כל מוצר - מנעליים ועד למכוניות. אך עתה מזהירים אנליסטים, כי בפני סין עומדת פצצת זמן של פנסיה בשל הזדקנות האוכלוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully