וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: צפייה בטלוויזיה מקהה כאב אצל ילדים

21.8.2006 / 6:45

חוקרים איטלקים מצאו כי צפייה בטלוויזיה פועלת כמשכך כאבים טבעי אצל ילדים ומשפרת את יכולת הסבל שלהם

צוות חוקרים מאוניברסיטת סיינה בדק את רמת הכאב עליה דיווחו ילדים בזמן שנתנו דגימות דם. במחקר נבדקו 69 ילדים, בגילאים 7-12. אצל חלק מהילדים הוסחה הדעת על ידי האם, חלק אחר מהקבוצה ראה תוכניות מצויירות, ודעתם של השאר לא הוסחה כלל מהבדיקה.

הילדים שצפו בטלוויזיה דיווחו על כאב מופחת. כך דווח בכתב העת "מחלות ילדות". 69 הילדים חולקו באופן רנדומלי לשלוש קבוצות לצורך לקיחת דגימות הדם. אף אחד מהילדים לא קיבל חומר מטשטש. לאחר לקיחת הדגימות דירגו הילדים ביחד עם אימותיהם את מידת הכאב שחוו.

ב-BBC דווח, כי ילדים בקבוצה שדעתה לא הוסחה דרגו את הכאב שחוו כחזק פי שלושה יותר מהילדים שראו טלוויזיה. גם ילדים שאמם היתה "מסיחת הדעת" דרגו את הכאב שחוו חזק יותר מאלו שצפו בטלוויזיה.

החוקרים אמרו כי התוצאות מצביעות על כך שצפייה בטלוויזיה לא רק מפחיתה את רמת הכאב, אלא גם משפרת את יכולת הסבל של הילד לעמוד בכאב. ד"ר קרלו בליני אמר כי צפייה בטלוויזיה עשויה פשוט להסיט את תשומת הלב, אך ייתכן כי העונג שמופק מצפייה מגרה את המוח לשחרר הורמונים משככי כאבים הנקראים אנדורפינים. לדבריו, על עובדי בריאות לשקול להכניס טלוויזיות על מנת לצמצם את הלחץ אצל ילדים העומדים לעבור הליך רפואי מכאיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully