וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: לחשוף את תיקי החנינות של הנשיא קצב

רוני זינגר-חירותי

20.8.2006 / 21:26

התנועה לחופש המידע הגישה את העתירה בעקבות ידיעה ב"הארץ", לפיה מקורבים לנשיא נהגו לעיין בתיקי החנינה ואף להעלותם לדיון

התנועה לחופש המידע הגישה היום עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, בקריאה לחשוף את זהותם של מבקשי החנינות ממשרד המשפטים ומבית הנשיא, את המלצת משרד המשפטים בעניינם וכן את החלטתו של הנשיא לגבי כל אחד ואחד ממבקשי החנינות.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין בועז בן צור ורונאל פישר, נכתב כי "עניינה של עתירה זו היא הגברת השקיפות באחד מהמוסדות החשובים ביותר במערכת המשפט הישראלית - מוסד החנינה". עוד נכתב בעתירה, כי "הליך חנינה הוא למעשה המשכו של משפט פומבי שקדם לבקשה, בו הורשע העבריין. החלטה על חנינה או שחרור היא החלטה לשנות תוצאות של הליך משפטי פומבי. לא הולם שתשמע הטענה ששינוי תוצאתו של הליך פומבי יכול ואף ראוי שיתבצע באופן חסוי, אם מטעמי פרטיות או מכל טעם אחר".

העתירה הוגשה בעקבות ידיעה שפורסמה ב"הארץ", לפיה לקבוצה של מקורבי הנשיא, משה קצב, היתה גישה לתיקי חנינות, והיא נהגה לעיין בתיקים אלו על אף שמדובר במידע מסווג. על פי המידע שהגיע ל"הארץ", חלק מהמקורבים אף היו מעורבים בהעלאתם של תיקים מסוימים לדיון בלשכתו של קצב, ועל פי אחת העדויות מקורביו אף הכניסו לא פעם את תיקי החנינות שהביאו עמם בעצמם אל הנשיא.

טרם פרסום הידיעה פנה "הארץ" אל משרד המשפטים ואל בית הנשיא בבקשה לקבל את רשימת מקבלי החנינות, אך המידע המבוקש לא התקבל בטענה לצנעת הפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully