וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמור חולץ משדה מוקשים בגולן

20.8.2006 / 17:41

דוברת "תנו לחיות לחיות" שוחחה עם אשת שר הביטחון, עם מזכירו הצבאי ועם ראש מטה פיקוד הצפון, עד שהצליחה להביא לחילוצו

אבי קוזי מהחברה להגנת החי קיבל טלפון מחייל, המשרת במוצב ברמת הגולן, שדיווח לו כי במשך יומיים נמצא חמור בשדה מוקשים סגור בגדרות. החיילים חשדו שהחמור עלה על מוקש אדם ושכף רגלו נקטעה. החייל סיפר כי הם כבר פנו לכל הגורמים, אולם לא הצליחו לקדם את חילוץ החמור משדה המוקשים. קוזי העביר את הפניה אל פנה אל אתי אלטמן, דוברת עמותת "תנו לחיות לחיות".

אלטמן פנתה לדובר צה"ל, שהפנה אותה למפקד שטחי האש בפיקוד צפון. לבסוף החליטה אלטמן לפנות ישירות לשר הביטחון עמיר פרץ והתקשרה אליו בשעות הצהרים של יום שישי. אלטמן שוחחה עם אשתו של פרץ וסיפרה לה את סיפורו של החמור. גב' פרץ הפנתה את אלטמן ללשכתו של שר הביטחון, ומכיוון שלא הצליחו לעזור לה שם, הפנו אותה ללשכת הרמטכ"ל, אך גם שם לא נמצא פתרון. אלטמן שוחחה עם המזכיר הצבאי של שר הביטחון ועם ראש מטה פיקוד הצפון, אך לשווא.

בבדיקה שערך נציג של יחידת החילוץ רמת הגולן התברר שאין טעם לנסות לחלץ את החמור מפני שמדובר בסכנת חיים. האזור כולו ממוקש והחמור יכול להילחץ כשינסו להגיע אליו ולרוץ על מוקשים נוספים.

אלטמן שלחה את נהג רכב החילוץ של העמותה לרכוש מזון לחמורים ולהביאו למוצב, מתוך הנחה שאם החמור יהיה רעב, הוא יתקדם לכיוון המזון וכך ייצא משדה המוקשים. הבוקר הודיעו חיילי המוצב לאלטמן שהחמור התעורר לחיים, והלך לו לדרכו. "הצבא היה הומאני ואכפתי, בייחוד בתקופה כזו טעונה, עמוסה ולחוצה", סיכמה אלטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully