וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אווס מנסה לקנות את לב הסינים בנפט

20.8.2006 / 10:56

נשיא ונצואלה מעוניין להדק את יחסיו הכלכליים והפוליטים עם הסינים. סין חוששת לסכן את יחסיה עם ארצות הברית

הוגו צ'אווס, נשיא [[ונצואלה]], יבקר השבוע [[בסין]], במטרה לשכנע את הסינים לחתום על עסקת נפט בין שתי המדינות, ולזכות בתמיכתם הפוליטית. מומחים טוענים, כי סין אמנם מעוניינת לחתום על העסקה, אך לא במחיר של סיכון יחסיה עם ארצות הברית.

צ'אווס יחל את ביקורו סין ביום שלישי הקרוב, והוא ישהה שם קרוב לשבוע. זהו ביקורו הרביעי בסין ומטרת הביקור הנוכחי הינה השקעה בתעשיית הנפט, בניסיון לנצל את המדינה, שהיא הצרכן השני בגודלו בעולם של נפט והיצואנית החמישית בגודלה בעולם.

החיזור של ונצואלה אחרי סין מטריד בכירי ממשל ב[[וושינגטון]], אשר מייבאת קרוב ל-12 אחוזים מהנפט הגולמי אשר ברשותה מקראקס, בירת ונצואלה. זהו לא הניסיון הראשון של צ'אווס להתגרות בארצות הברית,והוא עושה זאת הפעם תוך התרברבות פומבית בדבר קשריו ההדוקים עם סין הרעבה, כלשונו, לנפט.

כרגע, תרומתה של ונצואלה לשוק הנפט של סין הוא מזערי, בעיקר בשל מכשולים טכניים בהעברת הנפט.

"כל מדינות אמריקה הלטינית רוצות אוטונומיה מוחלטת, אבל צ'אווס רוצה לקחת צעד אחד קדימה ולהתחרות בארה"ב, כך שסין היא גורם חשוב לו", אומר גבריאל גן מאוניברסיטת סן אנדרס ב[[בואנוס איירס]].

סין מעוניינת אמנם לדון בהצעה העסקית של ונצואלה, אך היא אינה שותפה להתרברבות הפומבית ולפרסום מהות היחסים בין שתי המדינות, זאת כיוון ואין בכוונתה לסכן את יחסיה המשוקמים עם ארצות הברית.

ניסיון להדק יחסים גם עם צפון קוריאה

צ'אבז יבקר החודש גם ב[[צפון קוריאה]], שהעלתה את חמתה של ארצות הברית כאשר ניסתה לשגר טיל לאחרונה. לדבריו, הוא קיבל את ההזמנה לבקר בצפון קוריאה לפני זמן רב, והוא מתכוון לנצל אותה בקרוב, למרות שביטל את ביקורו האחרון שם.

בעוד וושינגטון מודאגת מהידוק היחסים בין סין ל[[אירן]], וחוששת כי סין אינה לוחצת מספיק על צפון קוריאה, בכירים סינים אמרו השבוע כי יעדיפו לחפש מקורות אנרגיה אחרים במפה, בכדי שלא לסכן את היחסים עם ארצות הברית. לטענתם, היחסים עם ארצות הברית חשובים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully