וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקדח טעון סופו לירות

גיל קול

20.8.2006 / 9:40

גיל קול חושב שצריך להתנער מהסכם הפסקת האש ולהמשיך בלחימה עד חיסול הנהגת חיזבאללה. או להתכונן למערכה הבאה הארוכה והכואבת

חיזבאללה לא ניצח במלחמה הזו, אבל אנחנו הפסדנו. קיימות עשרות משפחות שכולות, שבניהם נלחמו ונפלו על מנת להרחיק את איום הטילים האסטרטגי מהעורף הישראלי ולהשיב את ההרתעה הישראלית למול סוריה וחיזבאללה, והנה מתברר שקורבנם היה לשווא. קיימים מאות אלפי תושבי צפון שנהיו לפליטים לחודש ויישובים שספגו נזקים של מיליוניי דולרים. וכל זאת, שוב, לשווא. אף את ה"תירוץ" למלחמה, החזרת החיילים החטופים ללא תנאי, לא הצלחנו להשיג. הדבר הטוב היחידי שיצא לנו מזה זו בעיטה בנונשלנטיות ובתפישת "אני ואפסי עוד" של צמרת צה"ל והדרג המדיני. טוב שזה קרה עכשיו.

נכון שחיזבאללה איבד כמות נכבדה מלוחמיו (אני לא מתחייב על המספר, אני לא יודע אם להאמין יותר לנסראללה או לחלוץ), ונכון שהלבנונים אוהבים את חיזבאללה עוד פחות ממקודם (אבל אותנו עוד הרבה פחות), אבל חוץ מזה השגנו כלום גדול; והמחיר ששילמנו בשביל אותו כלום הוא מופקע. כך לדוגמא, לעולם תיפלא מבינתי הסיבה שבעטייה בחרו צה"ל והדרג המדיני, לאחר שהסכמנו (מחוסר ברירה או מטמטום גרידא, או משניהם) להפסקת אש שמחזירה אותנו למשבצת האפס, לסכן שלא לצורך חיילים בלחימה באיזורים שבכל מקרה מתוכננים להימסר לצבא לבנון או לכוח יוניפי"ל. אם בכל מקרה תימסר השליטה על האיזור לידי כוחות אחרים כמה ימים או שבועות לאחר מכך, מדוע לשלוח את מיטב חיילינו להיהרג לחינם? הרי לא מדובר במבצע קומנדו לחיסול הנהגת חיזבאללה, אלא בסתם השתלטות על עוד כפר, עם עוד כמה לוחמי חיזבאללה וסליקים שכמותם ישנם מאות ואלפים אחרים.

מה שנותר לנו אם כך, זה כוח או"ם שיפריע לנו בכל התמודדות עתידית עם החיזבאללה ושבו ניאלץ להתחשב בכל תרחיש שיהיה. "כוח" או"ם זו טרמינולוגיה קצת מוטעית, אפשר ברמת דיוק קצת יותר גבוהה לקרוא לזה, עדת מאוננים צרפתיים וערב רב של פסאודו-חיילים עם רמת קרביות ששואפת לאפס, וגם זה מהכיוון הלא נכון של הסקאלה. כך כשנשאל השבוע מפקד יוניפי"ל, פלגריני, מה יעשה במקרה של הפרת הפסקת האש הוא ענה בשיא הרצינות שהוא יטלפן לצדדים ויבקש שיפסיקו לירות. איך באמת לא חשבנו על זה קודם? למה בעצם צריך כוח או"ם כשאפשר להעמיד את זהבה גלאון בטלפנייה של הכנסת, עם קו פתוח לנסראללה, שתתחנן שכולם יפסיקו בבקשה לירות? היא הרי גם ככה עושה את זה, ובצורה כל כך משכנעת.

אבל לא הכל שחור בגיזרה הצפונית, הנה למשל סניורה וממשלת לבנון בדרך להגיע לנוסחת פשרה מרחיקת לכת עם לא אחר מאשר "אוייב לבנון" נסראללה. במקום שחיזבאללה יפורק מנשקו הוא פשוט יסתיר אותו, למרות שלא ברור לעבדכם הנאמן מדוע בכלל להסתיר אותו כשממשלת לבנון כלל לא מתכוונת לבצע איסוף נשק ופשיטות על מחסנים של החיזבאללה על פי אותו הסכם. אולי הם מפחדים שפלגריני יטריד אותם טלפונית ויבקש מהם ממש חזק לקיים את החלטת האו"ם. אם כך, חיזבאללה ימשיך להחזיק בטילים ורקטות ארוכי וקצרי טווח, מרגמות, טילי נ"ט, וכל מיניי הפתעות נוספות שסיפקו וימשיכו לספק להם איראן, רוסיה וסוריה ואנחנו עדיין לא הופתענו לגלות אותן. למעשה, חיזבאללה יכול, מתי שרק ירצה, להמשיך לטווח את ערי ישראל כאוות נפשו, וכשאיראן תחליט לצ'פר את נסראללה בטילים שיכולים גם להגיע לתל אביב, ירושלים ואף אילת, כבר לא יהיה בטוח לארגן שם הפגנות נגד המלחמה.

אבל לא נורא, אמנם ערי ישראל יישארו בטווח של טילי חיזבאללה אבל לפחות חיילי צה"ל, עליהם העורף האזרחי מגן, יהיו בטוחים. הרי הובטח לנו שצבא לבנון ו"כוח" האו"ם יתפרשו בדרום לבנון ויעיפו משם את החיזבאללה. תחשבו שוב. נסראללה הודיע שאין לו בעיה עם זה שצבא לבנון יתפרש בדרום "אבל לא על חשבון חיזבאללה". דברים אלו מתיישבים באופן מופתי עם מה שיש לשר ההגנה הלבנוני לומר בנדון, הוא לא מתכוון שצבא לבנון ירד לדרום לבנון בכדי "להיות המאבטחים או החיילים של משמר הגבול של ישראל". מה שזה אומר בעצם, זה שזה יהיה דרום לבנון של כ-ו-ל-ם, ואז לך תחפש על מי להטיל אחריות לחייל הבא שיחטף או לקטיושה שתיירה.

לאור "ההבנות" החדשות המסתמנות בין החיזבאללה לממשלת לבנון ולאו"ם, צריכים ראש הממשלה ושר הביטחון לעשות אחד משניים - להתנער מהסכם הפסקת האש ולהמשיך בלחימה עד חיסול פיזי של הנהגת החיזבאללה. או להכין את הצבא ואת העורף למערכה הבאה, היזומה; שתהיה ארוכה, כואבת ומשמעותית הרבה יותר ותכלול טיפול בגרעין האיראני (בתקווה שיחד עם ארה"ב ומדינת נוספות). זאת, כשלנו שוב תהיה חזית איראנית מצפון שתטווח את ישראל בהוראת האייתולה. מי יודע? אולי בשל ההתפכחות הזו ישראל תהיה מוכנה הן ברמת העורף והן ברמת החזית להתמודדות הבאה, התמודדות שהולכת להיות משמעותית הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully