וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכות המהומות בגדר הטובה: שני לבנונים נפצעו מכדורי גומי שירה צה"ל

28.5.2000 / 18:42

לאחר שניסו לפרוץ את גדר המערכת ולהסתנן לתוך שטח ישראל

נער לבנוני נפצע היום בצהריים מירי כדורי גומי של צה"ל. החיילים פתחו הירי לאחר שהנער ניסה לטפס על גדר הגבול בין ישראל ללבנון סמוך למושב זרעית. קודם לכן השליכו מספר נערים לבנונים אבנים על מעבר לגדר הגבול. עדי ראייה שהיו במקום דיווח כי הנער נפצע בגבו באורח קל.

גם בשעות הערב נמשכות הפגנות התושבים הלבנונים מול גבול ישראל.
המפגינים נושאים את דגלי החיזבאללה ומשליכים אבנים לעבר חיילי צה"ל שערוכים במקום בכוחות מתוגברים עם ציוד לפיזור הפגנות שהיה בשימוש בעיקר בשטחים. מספר מפגינים ניסו לעבור את גדר הגבול לישראל. בצה"ל דיווחו כי מספר לבנונים ניסו להסתנן ולאחר שלא נשמעו לקריאות החיילים לעצור, נורו לעברם רימוני הלם ואש חיה שכוונה לפלג גופם התחתון.


לפני הצהריים חדרו תושבים לבנונים לשטח ישראל סמוך לשער פטמה . לאחר שחתכו את גדר הגבול חמקו פנימה והניפו את דגל החיזבאללה. הם נמלטו מיד כשהגיעו למקום כוחות צה"ל. זו הפעם הראשונה בה פורצים אזרחים לבנונים לתוך שטח ישראל מאז בוצעה הנסיגה. אחד המסתננים נפצע מירי של כוחות צה"ל.

בתוך כך הסכימו ישראל והחיזבאללה על הפסקת אש בתקופה הקרובה. ההבנה הושגה באופן בלתי רשמי באמצעות שליח האו"ם בלבנון, טריה לארסן. כך מפרסם הבוקר "מעריב".

סוכנויות הידיעות דיווחו היום כי מטוסי חיל האוויר חגו הבוקר בשמי לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי אלו היו טיסות אימונים בלבד. ראש הממשלה אהוד ברק אמר היום בישיבת הממשלה כי על חיילי צה"ל להיכנס בימים אלה לשטח לבנון "רק לשם חילוץ או הגנה עצמית".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully