וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתרי התצפית על הגבול נסגרו למטיילים

נורית אמיתי

19.8.2006 / 14:53

זאת על מנת למנוע סיכון, משום שגדר הגבול נהרסה במהלך פעילות צה"ל. מטיילים פוקדים את כפר גלעדי, היכן שנהרגו חיילי המילואים

בעקבות עומס המטיילים בצפון סגר צה"ל את הכניסה לנקודות התצפית על גבול ישראל לבנון. אחד החיילים במקום הסביר כי המטרה היא למנוע סיכון של אזרחים, משום שהגדר המפרידה בין לבנון לישראל נהרסה במהלך כניסת כוחות צה"ל לשטח. לפי שעה כניסה לאזור מותרת לתושבי המקום בלבד, עם הצגת תעודות זהות.

בסוף השבוע הראשון להפסקת האש הציפו מטיילים את צפון הארץ ואצבע הגליל, ובתי המלון במטולה מלאים. רבים מהמטיילים הגיעו על מנת "לסייר בעקבות הקטיושות" ומה שנותר מהיערות, שחלקם הגדול עלה באש בלחימה בחודש האחרון. בין המטיילים ניתן להבחין גם בחיילי מילואים רבים מלווים בבני משפחותיהם.


בכפר גלעדי, במקום שגובל בחלקת השומר ובית העלמין בתל חי, היכן שנהרגו 12 חיילי המילואים ורבים אחרים נפצעו מפגיעת קטיושה עמוס במבקרים. כל מי שמגיע לאתר מניח אבן או פרח, ויש כאלה שאף מניחים פתק לזכר הנופלים.

לאורך הדרך שעולה לגדר הטובה במטולה חונים בצידי הדרך כלי רכב ומטיילים מסתובבים וצופים לעבר לבנון. בצידי הדרך עדיין מושלכים שאריות שבילי פגזים, שאריות של מנות קרב, והרבה הרבה בקבוקי מים ריקים.

הכבישים גרוסים משרשראות הטנקים ומהבוקר מנסה טרקטור להסדיר מעט את שולי הדרך ולנקות את העפר הרב על מנת שכלי רכב לא יחליקו ולא יהיו תאונות. מאות אנשים פקדו את מצפה דדו, הר ציה, ומטולה היכן שנתין להשקיף על כל עמק עיון, ובין המטעים ניתן להבחין פה ושם בדגלי חיזבאללה הצהובים.

אתרי הנופש והפעילות למשפחה פעילים כבימים שלפני המלחמה ואנשים מחפשים סימני דרך לחורבן שהשאירו הקטיושות והטילים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully