וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ על סודן להסכים להצבת כוח או"ם בדארפור

19.8.2006 / 5:07

ההצעה של בריטניה וארה"ב כוללת שליחת 17,000 חיילים ו-3,000 שוטרים ככוח שימור שלום. נשיא סודן: נגרש גורמים עוינים

בכירים באו"ם ובארה"ב מזהירים מפני התגברות האלימות בסודן ומגבירים את הלחץ על הממשלה המקומית לקבל הצעה בינלאומית לפיה יוצבו 17,000 חיילים ו-3,000 שוטרים בדארפור, ככוח שימור שלום של האו"ם. ההצעה, שהוצגה על ידי בריטניה וארה"ב, נועדה למצוא תחליף לכוח בן 7,000 החיילים האפריקאים של ממשלת סודן המוצבים בדארפור.

הממשלה הערבית בחרטום מתנגדת להצעה, אך בכירים טוענים כי הסכמת סודן "אינה הכרחית" כדי שההחלטה תאומץ. עם זאת, הודו הבכירים כי יישום ההחלטה ושליחת הכוח בפועל אינם יכולים להתבצע ללא הסכמת הממשלה. סין ורוסיה טרם החליטו האם לתמוך בהצעה, ואילו קטאר, התומכת בממשלה הערבית בסודן, והחברה הערבית היחידה במועצה, אמרה כי ההחלטה רק תחריף את מצב העניינים הנוכחי במדינה.

סגן מזכ"ל האו"ם מארק מלוך בראון אמר כי "אנו מודאגים מאד בשל התדרדרות המצב הביטחוני וההומניטרי בדארפור, ובשל העובדה כי אין מסלול ברור להצבת כוח האו"ם שם". בוושינגטון אמרו כי "זו הצעה שנועדה לעזור לסודנים להתגבר על מסורת של אלימות, ולכן הממשלה חייבת לקבלה".

ארגון זכויות אדם בניו יורק אמר כי בידו מסמך המאשר את כוונת נשיא סודן עומר חסן אל-באשיר לשלוח עוד כ-10,000 חיילים לאזור. מן הארגון נמסר כי צעד זה הוא "הפרה של הסכם השלום השביר", וכי זהו "תכסיס שנועד למנוע מהאו"ם להגן על אזרחי דארפור".

נשיא סודן אל-באשיר אמר בתגובה כי סודן נחושה "להביס כל כוח אשר פולש לאדמתה, כפי שחיזבאללה הביס את הכוחות הישראלים"

הסכסוך בדארפור פרץ ב-2003, אז מורדים באזור יצאו נגד הממשלה הערבית. הממשלה הובילה לאזור בתגובה חיילים שביצעו, על פי ההאשמות בעולם, רצח, אונס וביזה בהיקף אדיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully