וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קומברס ירדה ב-0.8%

רונן סרברניק

18.8.2006 / 23:23

מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד לרמתו הנמוכה מאז אוקטובר. מדד נאסד"ק עלה ב-0.3%. מניית דל ירדה ב-2.6%

בורסות וול סטריט סיימו את שבוע המסחר בעליות שערים על אף תוצאות הכספיות מאכזבות מצד דל (סימול DELL) ועל אף נתוני מקרו מאכזבים שפירסמה אוניברסיטת מישיגן. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4% לרמה של 11,381.5 נקודות והשלים עלייה שבועית של 2.6%; נאסד"ק עלה ב-0.3% לרמה של 2,164 נקודות והשלים עלייה של 4.6%.

לאחר סגירת המסחר אתמול דיווחה דל (סימול DELL) כי רווחיה ברבעון האחרון נחתכו במחצית, בעקבות האטה בצמיחת ההכנסות, על רקע הורדות מחירים חדות שביצעה החברה בניסיון להגדיל את נתח השוק שלה. דל הודיעה גם, כי רשות ני"ע בארה"ב (SEC) פתחה נגדה בחקירה חשבונאית לא רשמית. מניות החברה ירדו ב-2.6%.

מחיר הנפט הגולמי התאושש מהשפל של יום חמישי ועלה ב-1.5% לרמה של 71.14 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. עם זאת השלים מחיר הנפט הגולמי ירידה של כ-4% על רקע הירידה הצפויה בביקוש לבנזין ולסולר בארה"ב, עקב סיומה המתקרב של חופשת הקיץ, במהלכה יוצאים האמריקאים לטיולים ברכבם הפרטי, ועל רקע הפסקת האש שנחתמה בין ישראל ללבנון.

מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד לרמה של 78.7 נקודות בחוד אוגוסט לעומת רמה של 84.7 נקודות ביולי ובניגוד לתחזית אנליסטים לירידה קלה לרמה של 83.6 נקודות. על רקע הנתונים נרשמת ירידה במדדי המניות בוול סטריט. לפי נתוני האוניברסיטה, ב-12 החודשים הקרובים צופים הצרכנים עלייה של 4.2% באינפלציה לעומת הערכות לאינפלציה של 3.2% בחודש יולי. תחזית האינפלציה השנתית ל-5 השנים הקרובות עלתה לרמה של 3.1% לעומת 2.9% ביולי.

פורד מוטור, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בעולם, שוקלת לסגור מפעלים נוספים ולקצץ משרות ניהול נוספות, במטרה להוריד את עלויות השכר בצפון אמריקה ב-30%-10% נוספים, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". מניות פורד ירדו ב-2.1%.

אתמול לאחר סגירת המסחר דיווחה יצרנית השבבים מארוול על הכנסות נמוכות מתחזיות האנליסטים ברבעון השני. כמו כן, אמרה החברה כי היא צופה חולשה מתמשכת בטווח הקרוב. מארוול, שסיפקה רק תוצאות כספיות חלקיות לרבעון השני בגללל חקירה פנימית של נהלי הענקת האופציות שלה, דיווחה על רווח של 574 מיליון דולר - עלייה של 47%. אנליסטים צפו כי החברה תרשום רווח של 583 מיליון דולר. מניות החברה הגיבו בצניחה של 7.1%.

קומברס הודיעה אתמול כי ביטלה את חוזי ההעסקה ואת האופציות של קובי אלכסנדר, וויליאם סורין ודיויד קריינברג על רקע האישומים הפליליים נגדם. אלכסנדר החזיק באופציות למימוש בשווי של יותר מ-49 מיליון דולר, נכון ל-31 בינואר 2005 - כך על פי הדיווחים האחרונים של החברה. אלכסנדר מימש מאז פחות מ-10% מהאופציות, על פי בסיס הנתונים של תומסון פייננשל. מניית קומברס ירדה ב-0.8% לרמה של 21.22 דולר למניה.

יצרנית הכרטיסים החכמים ללא מגע, און טראק, דיווחה אתמול על גידול של 32% בהכנסות ברבעון השני ל-10.3 מיליון דולר. ההפסד הנקי הצטמצם ב-34% ל-2 מיליון דולר. ואולם, תחזיות החברה למחצית השנייה של 2006 היו נמוכות משמעותית מתחזיות האנליסטים, ובתגובה נפלה אתמול המניה ב-11.2%. היום השלימה המנייה ירידה של 4.1% לרמה של 7.25 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully