וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הפליטים הלבנוניים שנמלטו שבו לכפריהם

18.8.2006 / 23:18

כך מסרה סוכנות הפליטים של האו"ם. על פי ההערכות הנזקים שנגרמו ללבנון מסתכמים בכ-3.6 מיליארד דולר

מרבית הפליטים הלבנוניים, שנמלטו מבתיהם בדרום כבר שבו לכפריהם, כך מסרה היום סוכנות הפליטים של האו"ם. מדובר הן בפליטים שנמלטו לסוריה והן בפליטים שמצאו מחסה באזורים אחרים בלבנון.

על אף שהתקשורת העולמית דיווחה, כי הלחימה כמעט ולא הותירה בתים שלמים, כמה שעות אחרי כניסת הפסקת האש לתוקף, התחילה תנועה ערה של תושבי דרום לבנון המבקשים לחזור לבתיהם. אנשי האו"ם מסרו היום, כי מבני הציבור בלבנון ששימשו מחסה לפליטים התרוקנו כמעט לגמרי. כוחות הסיוע של האו"ם מרכזים כעת את מאמציהם באספקת מי שתייה, מזון ופריטים חיוניים נוספים.

"הכל הרוס", סיפר אחד הפליטים, "אבא שלי רק רצה כסף כדי לשפץ את החנות. כל פעם שהוא אוסף קצת כסף החנות הושמדה והוא שוב שילם ושיפץ. זו כבר הפעם השישית". עם זאת, לדברי תושבי ביירות, ישראל איננה האשמה הבלעדית לנזק לבתיהם. על אחד הבניינים שהותקפו בבירה הלבנונית נתלה השלט "תוצרת ארצות הברית".

האחראי לשיקום ולפיתוח בממשלת לבנון העריך הערב כי הנזקים שנגרמו ללבנון כתוצאה מהמלחמה מסתכמים בכ-3.6 מיליארד דולר. לדבריו, כ-900 אלף איש נאלצו לעזוב את בתיהם וכ-100 גשרים הופצצו על ידי חיל האוויר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully