וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא לבנון סייר לראשונה על הגבול עם ישראל

18.8.2006 / 13:30

ג'יפ עם 2 חיילים חלף ליד שער פטמה הסמוך למטולה, אך לא עצר. מפקד הכוחות הלבנונים: נתפרש באזור כשתתוקן הגדר וצה"ל יעזוב

צבא לבנון הגיע היום בצהריים בפעם הראשונה עד הגבול עם ישראל. ג'יפ ובו שני חיילים נכנס לכפר קילא, חלף ליד שער פטמה, אך לא עצר.

מפקד הכוחות הלבנוניים אמר כי חייליו לא יתפרשו בכפר עד שתתוקן גדר הגבול ועד שכל חיילי צה"ל יעזבו את האזור. בקול ישראל דווח, כי בלילה נכנסו חיילי צבא לבנון לעיירה אל חיאם, המרוחקת שבעה קילומטרים מהגבול עם ישראל.

לעיירה מרג' עיון נכנסו אתמול משאיות שנשאו כ-20 טנקים, יחד עם משאיות שעליהן עשרות חיילים. מפקד הכוח במקום הקריא היום לחיילים את "פקודת היום" של מפקד הצבא, גנרל מישל סולימאן: "היום, אתם נערכים להתפרש בדרום הפצוע לצד כוחות ההתנגדות (חיזבאללה) שהממו את העולם ביכולת העמידה שלהם ובניפוץ המיתוס של הצבא הישראלי הבלתי מנוצח".

גורם בכיר בצבא לבנון אמר בצהריים לסוכנות רויטרס, כי כ-4,500 חיילים כבר חצו את הליטאני דרומה. בסופו של התהליך אמורים להיות מוצבים באזור 15 אלף חילים לבנונים.

צה"ל ממשיך להחזיק בעמדות בשטחים שעליהם השתלט במהלך המלחמה. עד אתמול עזבו כל גדודי המילואים את שטח לבנון, ובמקומם נכנסו יחידות סדירות. כעת פועלות בשטח שתי מפקדות אוגדתיות (במקום שלוש בשיא הלחימה) ותחתיהן מספר צוותים חטיבתיים. בפיקוד הצפון מעריכים כי אם הכל יילך כשורה, ניתן יהיה לפנות חלק גדול משטח דרום לבנון עד סוף השבוע הבא ולהיערך לזמן מוגבל בקו עמדות חדש, מצפון לגבול.

"שלב חוץ במדיניות החוץ האיטלקית"

היום אישרה ממשלת איטליה באופן רשמי את שליחתם של חיילים איטלקים ללבנון כחלק מכוח האו"ם שיתפרש בדרום המדינה. בישיבת הקבינט לא הוחלט כמה חיילים בדיוק תשלח רומא למשימה, אך ההערכה היא כי מדובר בכ-3,000 חיילים.

ראש הממשלה האיטלקי, רומנו פרודי, אמר במסיבת עיתונאים בתום כינוס הקבינט המיוחד: "איטליה רוצה לתרום לשלום. מדובר בשלב חדש במדיניות החוץ האיטלקית, שלב של אחריות ומהימנות עם מטרה משותפת, לסייע להשגת שלום באחד האזורים המורכבים בעולם".

פרודי הוסיף, כי הכוח שתשלח ארצו לא אמור לפרק את חיזבאללה מנשקו. "הסעיפים במסמך שאושר בידי האו"ם לא מותירים מקום לספק, בכך שמדובר במשימת שלום", ציין.

על פי הפרסומים עד כה, בין המדינות שהסכימו לשלוח חיילים ללבנון בנוסף לאיטליה, נמצאות בנגלדש, שהודיעה על נכונותה לשלוח שני גדודים המונים יחדיו 2,000 חייילים. גם אוסטרליה, בלגיה, פינלנד, נורבגיה, נפאל, ניו-זילנד, ברוניי ספרד ופורטוגל הודיעו כי בכוונתן לשלוח יחידות קטנות ללבנון.

אתמול הודיע נשיא צרפת, ז'אק שיראק, כי בכוונת צרפת לשגר רק 200 חיילים נוספים לכוח האו"ם בלבנון. שעות אחדות לאחר מכן, הודיעה קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, כי ארצה לא תשלח ללבנון כוחות יבשתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully