וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה של 50% ברווחי ענקית המחשבים דל

17.8.2006 / 23:32

גידול של 5% בהכנסות - הצמיחה האיטית זה שלוש שנים. רשות ני"ע בארה"ב פתחה בחקירה חשבונאית נגדה

דל (סימול DELL), יצרנית המחשבים האישיים (PC) הגדולה בעולם, דיווחה היום כי רווחיה ברבעון האחרון נחתכו במחצית, בעקבות האטה בצמיחת ההכנסות, על רקע הורדות מחירים חדות שביצעה החברה בניסיון להגדיל את נתח השוק שלה. כמו כן הודיעה החברה היום על הרחבת השימוש בשבבים של חברת AMD. דל החברה מסרה כי תתחיל להתקין שבבים של החברה גם במחשבים האישיים מתוצרתה, לאחר שמוקדם יותר השנה החלה להשתמש בשבבי החברה בשרתים מתוצרתה. דל הודיעה היום גם כי רשות ני"ע בארה"ב (SEC) פתחה נגדה בחקירה לא רשמית.

דל רשמה רווח נקי של 502 מיליון דולר, או 22 סנט למניה, ברבעון שהסתיים ב-4 באוגוסט, שהיה רבעון הכספים השני של החברה, לעומת רווח של 1.02 מיליארד דולר, או 41 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תוצאות החברה בשורה התחתונה, שזה הרבעון השני ברציפות שבו רושמת החברה ירידה, היו בהתאם לתחזיות האנליסטים. עם זאת, בחודש שעבר קיצצה דל ב-30% את תחזית הרווח לרבעון שאת תוצאותיו פירסמה היום. במסגרת אזהרת הרווח החמורה שפירסמה החברה ב-21 ביולי, שגררה נפילה של כ-10% במנייתה החברה, הורידה דל את תחזיתה לשורה התחתונה לרבעון, מרווח של 32 סנט למניה לרווח של 23-21 סנט למניה.

בשורה העליונה, רשמה דל גידול של 5% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל - שיעור הצמיחה הנמוך ביותר זה כשלוש שנים - ל-14.1 מיליארד דולר. תחזית האנלסיטים היתה למכירות של 14 מיליארד דולר. עם זאת, באזהרת הרווח שהוציאה דל בחודש שעבר, קיצצה החברה את התחזית לשורה העליונה מ-14.2 מיליארד דולר ל-14 מיליארד דולר.

"אנו אמנם מאוכזבים מהתוצאות הכספיות של הרבעון, אולם אנו נוקטים בצעדים הנדרשים כדי לתקן את השגיאות ולשפר את תוצאותנו בטווח הארוך", אמר מנכ"ל דל, קווין רולינס. "בין הצעדים העיקריים נכללים האצה של צמצום עלויות, הגדלת ההשקעות בשירותים ותמיכה, וניהול תמחור טוב יותר", הוסיף.

דל מסרה היום כי רשות ני"ע בארה"ב הודיעה החודש על פתיחת חקירה חשבונאית נגדה, הקשורה לאופן רישום הכנסות וסוגיות חשבונאיות אחרות. דל הוסיפה כי החברה עצמה חשפה מספר סוגיות שעשויות להעיד על אי סדרים חשבונאיים בדו"חות כספיים קודמים.

מניית דל, אשר נפלה מתחילת השנה ב-24%, יורדת ב-4% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בעלייה קלה של 0.3%.

דל הודיעה היום גם כי תתחיל להתקין לראשונה שבבים של חברת איי.אם.די (סימול AMD) במחשביה האישיים, לאחר שעד כה התקינה שבבים של חברה זו רק בשרתים מתוצרתה. ענקית המחשבים זנחה בתחילת השנה את האסטרטגיה שלה, שלפיה כל השבבים במחשבים שלה היו של ענקית השבבים אינטל (סימול INTC).

מחירי המחשבים האישיים הנמכרים בקמעונות הולכים ויורדים, ושוחקים את היתרון ממנו נהנתה דל בשל מודל המכירות הישירות שלה, שעקף את החנויות, לדברי אנליסטים. האסטרטגיה בה החל מייסד ויו"ר דל, מייקל דל, סייעה להזניק את הסטארט אפ למקום הראשון במכירות מחשבים אישיים בעולם.

סוללות פגומות


דל קראה שלשום להחזרת 4.1 מיליון סוללות למחשבים ניידים - החזרת המוצר הגדולה ביותר מעולם במגזר המחשבים האישיים. לדברי דל, פגם בסוללות ליתיום מתוצרת סוני עלול לגרום להתחממות יתר ואף להביא לעליית עשן ואש במחשב. החברה מסרה כי לא דווח על נפגעים בשל הפגם בסוללות, אך הוסיפה כי קיבלה שש תלונות על התחממות יתר של הסוללות ופגיעה ברכוש.

עם זאת, למרות הכותרות הרבות אשר לה זכתה החזרת המוצר, העריכו אנליסטים כי לא צפויה פגיעה בשורה התחתונה של החברה כתוצאה מכך, וכי עיקר הנזק צפוי להיות בתחום יחסי הציבור.

בחודש מאי הודיעה דל על כוונתה להשקיע 100 מיליון דולר השנה בשיפור איכות השירות ומוצריה. ביוני הודיעה החברה על גיוס של עד אלף עובדים חדשים בארה"ב במסגרת הרחבת מערך שירות הלקוחות של החברה. כמו כן, הודיעה דל על הקמת מפעל בהודו, בניסיון לקצץ בהוצאות הייצור ולשפר את מעמדה בשוק ההודי, אשר בו היא מפגרת אחרי מתחרתה האמריקאית היולט פקארד, כמו גם אחרי יצרנית המחשבים ההודית HCL טכנולוג'יס וחברת המחשבים הסינית לנובו.

היולט פקארד (סימול HPQ), יצרנית המחשבים האישיים השנייה בגודלה בעולם, דיווחה אתמול על תוצאות רבעוניות שהיו טובות מהתחזיות וסיפקה תחזיות לרבעון הנוכחי - גבוהות אף הן מהתחזיות.

HP, אשר רכשה בחודש שעבר את חברת מרקורי הישראלית תמורת 4.5 מיליארד דולר במזומן, רשמה רווח נקי של 1.38 מיליארד דולר, או 48 סנט למניה, ברבעון שהסתיים בסוף יולי, אשר היה רבעון הכספים השלישי של החברה. זאת, לעומת רווח של 73 מיליון דולר, או 3 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה הקודמת, אז רשמה הוצאת מס חד פעמית בסך 900 מיליון דולר. בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה החברה רווח של 52 סנט למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 47 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully