וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקובנים חוששים מהשתלטות אמריקאית

17.8.2006 / 20:35

כבר שבועיים שהשלטון בקובה נמצא בידיו של אחיו של קסטרו, ראול. בקובה לא מפסיקים לחשוש לרגע שארה"ב תנצל את המצב

המפלגה הקומוניסטית מאשרת מחדש שהעברת הסמכויות של פידל קסטרו לאחיו ראול, היא תוכנית לסיכול ניסיון אמריקאי לשינוי פני השלטון הקיים.

ב-31 ביולי השנה העביר מי שהיה שליט קובה ב-48 השנים האחרונות פידל קסטרו את סמכויות השלטון לאחיו ראול בן ה-75, לאחר שאושפז בבית החולים לניתוח בבטנו.

לאחרונה, נחשף על ידי ארה"ב דו"ח של הוועדה לסיוע לשחרור קובה, שנכתב במאי 2004 בסיוע מזכירת המדינה האמריקאית קונדוליסה רייס ואושר על ידי נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש. אחת הפסקאות בדו"ח נשמרה חסוייה מסיבות של ביטחון לאומי, מה שעורר את חשדה של קובה מפני ניסיון התגרות אמריקאי בשלטון הקיים.

"נעמוד לצידך בדרך להקמת ממשלת מעבר קובנית הנאמנה לדרך הדמוקרטיה ונסיט את מי שיפריע לך בניסיון לשחרר את קובה", אמר בוש בראשית אוגוסט בתגובה ראשונה למינוי ראול, אחיו של קסטרו. הדו"ח החסר, בצירוף אמירות כגון אלו, גרמו לתומכי המהפכה הקומוניסטית בקובה לחשוד שארה"ב לא הרימה ידיים מניסיון להפיל את השלטון הקומוניסטי בקובה.

מה שבטוח, תמיכת ראש הממשלה של ונצואלה, הוגו צ'אבז, בשלטון הנוכחי בקובה, ללא ספק מחבלת בתוכניות האמריקאיות. רק לאחרונה הודיע צ'אבז, כי יעביר נפט מסובסד לקובה. פרשנים מעריכים כי יורשו של קסטרו, בין אם יהיה זה אחיו ראול או מישהו אחר מטעם המפלגה הקומוניסטית, יזדקק לעזרתו של צ'אבז על מנת להישאר בשלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully