וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בשל תערוכת קריקטורות אנטישמית באיראן

17.8.2006 / 20:02

ממשלת ישראל, אירגונים יהודים ברחבי העולם וראש עיריית פריס גינו את תערוכה הקריקטורות בנושא השואה שהושקה באיראן

ממשלת ישראל, קבוצות יהודיות בינלאומיות וראש העיר של פריס גינו היום את איראן על הצגת תערוכה של קריקטורות העוסקות בשואת יהודי אירופה ובמשטר הנאצי בגרמניה, וטענו כי טהרן מפיצה שנאה ומזלזלת ברצח של שישה מיליון יהודים. בתגובה טענו מארגני "התחרות הבינלאומית לקריקטורות שואה של איראן", כי התערוכה, בה מוצגות יותר מ-200 קריקטורות, נועדה לשבור את הטאבו המערבי של העיסוק בשואה.

בפברואר האחרון השיק העיתון הגדול באיראן, חמשארי, תחרות לקריקטורה הטובה ביותר בנושא ה[[שואה]], כתגובה לפרסום קריקטורות של [[הנביא מוחמד]] בעיתוני דנמרק ובעיתונים נוספים ברחבי אירופה. בנוסף, מספר שגרירויות אירופיות במדינות מוסלמיות הותקפו בעקבות כך. נשיא איראן [[מחמוד אחמדינג'אד]] ידוע בנטייתו להכחיש את השואה, ואף צוטט כשטען שהיא "מיתוס". כמו כן, הוא קורא תכופות להשמדת ישראל. לאחרונה התבטא אחמדינג'אד בצורה דומה בנוגע לכניסת צה"ל ללבנון ואמר כי נסיגת ישראל מלבנון היא המטרה הדחופה ביותר, אולם שלאחריה תבוא גם השמדת ישראל.

דובר ממשלת ישראל גדעון מאיר קרא לקהילה הבינלאומית "להביע שאט נפש מאירוע אנטישמי ובלתי אנושי כגון זה". יו"ר מועצת מוזיאון [[יד ושם], חה"כ לשעבר יוסף לפיד, אמר כי "התערוכה אינה רק תעמולה נוראית של הכחשת שואה, אלא גם שלב בדרך להצדקת רצח עם של היהודים תושבי ישראל".

ראש עיריית פריס ברטראנד דלאון גינה את התערוכה במכתב לשגריר איראן, בו כתב כי "התערוכה נועדה ללגלג על הטרגדיה הזו ולהרגיל אותנו לאנטישמיות תחת מסווה של אמנות וחופש הביטוי". בצרפת, כמו בגרמניה ובאוסטריה, הכחשת שואה נחשבת לפשע. "בזמנים כאלו, בהם המלחמה והאלימות אמורות להבהיר לכולנו כי הפתרון חייב להיות נעוץ בפתיחות, סובלנות ודיאלוג, צעד כזה משרת את השנאה" כתב דלאון במכתבו.

הקונגרס של ארגונים וחברות יהודיים ברוסיה הפציר במוסלמים ברחבי העולם "לדחות את דברי הבלע הנובעים משאיפות פוליטיות". יו"ר הקהילה היהודית בפרנקפורט סלומון קורן אמר כי התערוכה "גסה בצורה פתולוגית" והוסיף כי "אחמדינג'אד דורש מהמערב דבר שאינו דורש מעצמו, ודבר שככל הנראה אין לו מושג בו – סובלנות". שמעון סמואלס, ממרכז שמעון ויזנטל בפריס, סיפר כי חבר המרכז שלח לתחרות שתי קריקטורות שמציגות את אחמדינג'אד כהיטלר, וכי אלו נשלחו בחזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully