וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רושדי: חברות גראס באס.אס - טעות נעורים

17.8.2006 / 19:23

הסופר יצא להגנת עמיתו הגרמני, שגילה כי היה חבר ביחידת עילית של הצבא הנאצי. לדבריו, אין עדות כי ביצע פשעי מלחמה

הסופר הבריטי סלמן רושדי יצא להגנת [[גינטר גראס]] היום, לאחר שהסופר הגרמני, זוכה פרס נובל לספרות, סיפר כי בנערותו היה חייל ב[[ואפן אס אס]]. גראס, שהתפרסם בעולם בזכות ספרו הראשון "תוף הפח", וכאייקון של השמאל הגרמני המוכר כפציפיסט מובהק, גילה את הפרט הזה על עברו בראיון לעיתון בשבת האחרונה, לקראת צאת ספרו האוטוביוגרפי "Peeling Onions".

רושדי אמר כי לדעתו כל השערוריה סביב הגילוי של גראס היא מלאכותית. לאחר הגילוי תקפו את גראס סופרים, מבקרי ספרות, היסטוריונים ופוליטיקאים. רושדי אמר עוד כי הוא בהלם מהגילוי, ומאוכזב מעט מגראס, אך "אין שום עדות לפי ראות עיני לכך שגראס היה מעורב בפשעי מלחמה כלשהם".

בראיון לרדיו BBC כינה רושדי את חברותו של גראס בואפן אס-אס טעות, שאולי ניתן לסלוח עליה בשל גילו הצעיר אז. "שיעור קומתו היום נובע מהעובדה כי הוא ענק בעולם הספרות", אמר הסופר והוסיף כי גראס נשאר סופר גדול כפי שהיה לפני כמה ימים.

בראיון שנתן גראס לתקשורת הגרמנית ביום שלישי הישגיו הספרותיים הושמצו מאז שפרסם כי היה חבר בואפן אס אס. כאשר נשאל מדוע לא סיפר זאת קודם, ענה כי "לא עשיתי זאת, ועלי לחיות עם זה". הואפן אס אס היתה אחת מיחידות העלית של הצבא הנאצי, שהורכבה בתחילה ממתנדבים, ותפעלה את מחנות ההשמדה ב[[שואה]].

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully