וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28% מהציבור סבור שישראל ניצחה במלחמה

17.8.2006 / 13:35

סקר "הכל דיבורים": 24% מייחסים את הניצחון לחיזבאללה, 36% - אף צד לא ניצח. תפקודם של אולמרט וחלוץ - 5 מתוך 10

סקר דעת קהל שנערך מטעם תכנית הרדיו של רשת ב' "הכל דיבורים", מראה כי מרבית הציבור הישראלי – 67% - סבור שיש להקים ועדת חקירה משפטית-ממלכתית לחקר המלחמה. בקרב מפלגות הימין (האיחוד הלאומי-מפדל וישראל ביתנו), 81% מחזיקים בעמדה שדורשת להקים ועדת חקירה, בעוד שבמפלגותיהם של ראש הממשלה אולמרט ושר הביטחון פרץ, יש רוב מתון יותר הדורש ועדה שכזו – 57% מהנשאלים. בקרב מצביעי קדימה והעבודה 35% ו-36% (בהתאמה) סבורים שאין נחיצות לחקור את הנעשה במלחמה. בקרב מצביעי הליכוד 70% תומכים בהקמת ועדת חקירה.

הסקר נערך במטרה לבחון את עמדות הציבור בנושאי אקטואליה ופוליטיקה, על רקע הפסקת האש שסיימה, לעת עתה, את המלחמה בלבנון. הסקר מראה כי רק 28% מהציבור סבורים שישראל ניצחה במלחמה מול חיזבאללה. 24% מייחסים את הניצחון לחיזבאללה, 36% לא מייחסים את הניצחון לאף אחד מהצדדים והשאר (12%) נמנעו מלהשיב.

ניתן לראות, כי בקרב מצביעי מפלגת העבודה – מפלגתו של שר הביטחון עמיר פרץ, קיים האחוז הגבוה ביותר המייחס את הניצחון לצד הישראלי (39% מקרב הנשאלים), לעומת מפלגות האיחוד הלאומי-מפד"ל וישראל ביתנו, שרק 8% מהמצביעים שלהן זוקפים את הניצחון לישראל.

משיבי הסקר התבקשו לדרג מ-1 עד 10 את תפקוד דמויות המפתח במערכת הביטחונית. הנשאלים דירגו את תפקודו של רה"מ אהוד אולמרט בציון 5.37, כאשר גם מצביעי קדימה, מפלגתו, לא הפליגו בדירוג והסתפקו בציון 6.49. תפקודו של שר הביטחון פרץ דורג בציון 4.78, וגם הוא זכה לדירוג הגבוה ביותר (5.97) מאנשי מפלגתו. תפקודו של הרמטכ"ל דן חלוץ זכה לציון 5.74. שרת החוץ ציפי לבני דורגה בציון 6.08 ואת יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בחר הציבור לדרג כציון 6.39, שהוא הציון הגבוה ביותר שנתנו משיבי הסקר לדמויות הפוליטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully