וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: טיפול כימותרפי בסרטן השד מסכן חיים

16.8.2006 / 18:19

המחקר קובע, שטיפול כזה בסרטן השד מסכן את המטופלות בו, ויוצר תופעות לוואי שעלולות להיות מסוכנות. החוקרים: כימותרפיה מצילה חיים

טיפולים כימותרפיים עלולים לגרום להופעת תופעות לוואי חמורות משנהוג לחשוב אצל מטופלות החולות ב[[סרטן השד]], כך עולה ממחקר אמריקאי חדש.

במחקר שערכו חוקרים מהפקולטה לרפואה באוניברסיטת [[הרווארד]], השתתפו 3,526 נשים מתחת לגיל 64 אשר עברו טיפול [[כימותרפי]] תוך ורידי לטיפול בסרטן השד, ודיווחו לחברות הביטוח על הופעתן של תופעות לוואי רציניות הדורשות טיפול נמרץ או אישפוז ממושך.

החוקרים מצאו, כי יותר משמונה אחוזים מהנשים שהשתתפו במחקר דיווחו לחברת הביטוח על טיפולים נגד חום וזיהומים בהשוואה לפחות משני אחוזים אצל אוכלוסיות אחרות.

בעיות רפואיות נוספות התרחשו לעיתים קרובות יותר. חמישה אחוזים וחצי מהנשים, לדוגמה, דיווחו על ספירת דם נמוכה שעלולה להעלות את הסיכון לזיהומים או דימומים.

אצל שישה עשר אחוזים מהנשים במחקר החדש התגלתה לפחות תופעת לוואי אחת מתוך שמונה תופעות לוואי המחייבות טיפול רפואי שנבדקו. בין תופעות הלוואי שנבדקו: הופעת קרישי דם, התייבשות, בחילות ושלשולים.

"החוקרים לא מצאו כל הוכחה כי תופעות הלוואי מקצרות את תוחלת החיים", מסביר ד"ר מייקל האסט, מנהל המחקר. "המחקר יכול לעזור לנשים לשקול בצורה אינדבדואלית את היתרונות והחסרונות של הטיפול הכימותרפי לעומת אלה של ניתוחים או טיפולים אחרים", הוסיף.

התוצאות, לטענת החוקרים, לא משנות את היתרונות של הטיפול הכימותרפי כמציל חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully