וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער לבנוני נפצע מירי כדורי גומי: ניסה לטפס על גדר הגבול עם ישראל

28.5.2000 / 16:28

בצהריים הגיעו שיירות של מפגינים לבנונים נושאי דגלי חיזבאללה לגדר הגבול

נער לבנוני נפצע היום בצהריים מירי כדורי גומי של צה"ל. החיילים פתחו הירי לאחר שהנער ניסה לטפס על גדר הגבול בין ישראל ללבנון סמוך לכפר קילה. קודם לכן השליכו מספר נערים לבנונים אבנים על מעבר לגדר הגבול. עדי ראייה שהיו במקום דיווח כי הנער נפצע בגבו אולם המשיך ללכת.

בצהריים נמשכו הפגנות התושבים הלבנונים מול גבול ישראל. כתבים הנמצאים באזור דיווחו על שיירות ארוכות של תושבי לבנון שמגיעים לגדר הגבול להפגין, כשהם נושאים דגלי חיזבאללה ואמל.

לפני הצהריים חדרו תושבים לבנונים מהכפר כילה הסמוך לשער פטמה לשטח ישראל. לאחר שחתכו את גדר הגבול חמקו פנימה והניפו את דגל החיזבאללה. הם נמלטו מיד כשהגיעו למקום כוחות צה"ל. זו הפעם הראשונה בה פורצים אזרחים לבנונים לתוך שטח ישראל מאז בוצעה הנסיגה.

בתוך כך הסכימו ישראל והחיזבאללה על הפסקת אש בתקופה הקרובה. ההבנה הושגה באופן בלתי רשמי באמצעות שליח האו"ם בלבנון, טריה לארסן. כך מפרסם הבוקר "מעריב".

סוכנויות הידיעות דיווחו היום כי מטוסי חיל האוויר חגו הבוקר בשמי לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי אלו היו טיסות אימונים בלבד. ראש הממשלה אוהד ברק אמר היום בישיבת הממשלה כי על חיילי צה"ל להיכנס בימים אלה לשטח לבנון "רק לשם חילוץ או הגנה עצמית". ברק ייפגש עם לארסן בימים הקרובים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully