וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: נסכים לדון על השעיית העשרת האורניום

16.8.2006 / 14:29

עם זאת, בכוונת איראן להבהיר למערב כי הפסקת העשרת האורניום היא "בלתי הגיונית". אחמדיניג'אד: לא נסכים שירמסו את זכותנו

שר החוץ של איראן מנושהר מוטאקי אמר היום כי "אנו מוכנים לדון עם המערב בנושא השעיית העשרת האורניום, אך נבהיר כי הדבר 'אינו הגיוני'".

מנושהר מוטאקי, שר החוץ האיראני, אמר היום כי איראן מוכנה לשוחח עם המערב בעניין השעיית העשרת האורניום, אבל הצהיר כי מדינתו מבהירה שדרישת ההשעיה נראית לה "בלתי הגיונית".

חבילת התמריצים שהגישו לאיראן שש המעצמות כבר בחודש יוני, דורשת שאיראן תחדל להעשיר אורניום, לפני שיפתחו הדיונים בנושא. הממשלה האיראנית דחתה את התייחסותה לעניין, עד שהודיעה כי תגיב לדרישות ב-22 באוגוסט, אולם עד כה הגורמים הרשמיים באיראן לא הראו שום אינדיקציה אם בכוונתם לקבל את התכנית או לשלול אותה.

לטענת שר החוץ האיראני מוטאקי, "אנחנו מוכנים לדון בכל הנושאים הרלוונטים, בהם גם עניין עצירת העשרת האורניום. עם זאת, אין שום הגיון מאחורי צעד של השעיית הפעילות האיראנית בעניין ואנחנו נכונים להסביר את הדבר לנציגי המערב".

נשיא איראן מחמוד אחמדינג'אד אמר גם הוא כי "איראן בעד משא ומתן, אבל אנחנו נקבל רק הידברות הוגנת ולא התעלמות מהזכויות שלנו". לטענת השלטון האיראני, פיתוח דלק גרעיני והעשרת אורניום הן זכויות של העם האיראני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully