וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: ישראל מחויבת להשבת החטופים

15.8.2006 / 21:39

שרת החוץ יצאה הערב לפגישה עם מזכ"ל האו"ם בניו יורק, על מנת לייצג את ישראל בהחלטה על הכח הרב-לאומי. לבני הוסיפה שייתכן והפסקת האש תופר

שרת החוץ ציפי לבני יצאה לביקור בזק בניו יורק, כדי להיפגש עם מזכ"ל האו"ם קופי ענאן. שרת החוץ סיירה היום בצפון, ונפגשה עם ראש עיריית קרית שמונה, חיים ברביבאי ועדכנה אותו על הביקור.

יועץ התקשורת של השרה לבני אמר לוואלה! חדשות כי השרה נסעה כדי לתאם את הסוגיה של בניית הכח הרב לאומי שיתפרש בדרום לבנון, ולייצג את האינטרסים של ישראל בפני מועצת הביטחון. "על פי החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, אחראי ענאן על תיאום תהליך בניית הכח הרב לאומי, החל מטיפול במדינות שמבקשות לשלוח חיילים וכלה בלוגיסטיקה", דברי השרה. היא הוסיפה, כי ענאן צפוי להכין ניר מסודר בנושא תוך ימים.

השרה לבני אמרה כי "הימים יגידו מה תהיה התוצאה אמיתית של התהליך הדיפלומטי שהתחלנו בו, אבל אין ספק שאם מסתכלים על מצבנו לפני המלחמה, ומצבנו המדיני אחרי המלחמה, הרי שהשגנו הישגים משמעותיים".

השרה שוחחה על נושא החיילים החטופים, ואמרה כי ישראל מחוייבת להחזיר את החיילים. "מבצע צבאי בלבד לא יכול היה לשחרר את החטופים, אחרי הימים הראשונים של המלחמה, היה ברור שצריך לפתוח במהלך מדיני וכך עשינו. אין פעילות ברמת הקברניטים של המדינה שהנושא של השבת החטופים לא עומד בראש סדר יומה, וכך זה ישאר עד שנפתור את הבעיה".

לבני הוסיפה, כי החלטה 1707 של מועצת הביטחון צריכה להיבחן לאורך זמן. "אני לא נאיבית, ברור לי שאנו חיים במזרח התיכון, ויכול להיות שהפסקת האש תופר והחלטת האו"ם תופר, אבל יש בה סיכוי לשינוי אמיתי של פניה של לבנון ופני האזור כולו".

מזכ"ל האו"ם קופי ענאן אמר הערב בראיון לחדשות ערוץ 2 כי בכוונת האו"ם להציב בלבנון יותר משגיחים בינלאומיים "במהירות האפשרית". ענאן הוסיף, כי ביצוע התנאים המופיעים בהחלטת הפסקת האש של מועצת הביטחון עלול להיערך שבועות ואף חודשים, אך לדבריו "אנו מנסים לעשות זאת מהר ככל הניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully