וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוץ והביטחון תבדוק את ניהול הלחימה

יעל קישיק

15.8.2006 / 15:58

כך אמר יו"ר הוועדה צחי הנגבי בסיור בפיקוד צפון. האלוף אדם: יש חשש שפעילי חיזבאללה ינסו להשתבץ בצבא לבנון שיתפרש בדרום

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ צחי הנגבי אמר היום בעת סיור חברי הוועדה בפיקוד הצפון, כי "הוועדה תתחיל בתקופה הקרובה תהליך מסודר ויסודי של הפקת לקחי המלחמה". לדבריו, מתוך האחריות הציבורית ועל-פי סמכותה, תבצע הוועדה, על ועדות המשנה שלה, תהליך מסודר ויסודי של הפקת הלקחים מהמלחמה הזו. "נזמן לוועדה את כל הגורמים הרלוונטים, הן מהדרג המדיני-פוליטי והן ממערכת הביטחון, מהצבא וממערך המילואים", הדגיש הנגבי.

אלוף פיקוד הצפון אודי אדם אמר לחברי הוועדה בסיור, כי צה"ל יתחיל בימים הקרובים להוציא את כוחותיו מדרום לבנון, כאשר השטח אותו צה"ל יעזוב יימסר לכוחות האו"ם ומהם לכוחות צבא לבנון. האלוף אדם הדגיש כי צה"ל לא יעזוב את השטח ללא מסירתו לכוחות האו"ם.

האלוף אדם הדגיש בפני הח"כים, כי חיזבאללה נפגע חזק מאוד ובהחלט לא האמין שהתגובה הישראלית תבוא בעוצמה כזו. לדבריו, "חיזבאללה הוא ארגון אידיאולוגי שאי אפשר להרוג את הרוח שבו וזאת גם לא היתה המטרה. חיזבאללה ספג כ-550 הרוגים בקרבות, ידועים לנו כ-80% משמותיהם, ביניהם חלק מבכירי הארגון".

האלוף ציין, כי האחראי על מחלקת הקומנדו של חיזבאללה באזור דרום לבנון סאג'ד דוויר נהרג בקרב עם לוחמי חטיבת הצנחנים בבינת ג'בייל ועימו רבים ממחבלי הקומנדו. "נלחמנו נגד חיזבאללה שצויד ופעל כדיביזיית קומנדו איראנית", אמר האלוף.

באשר לאופן ניהול הלחימה עם כניסת הפסקת האש לתוקפה אמר האלוף אדם, כי הכוחות קיבלו הנחיות מאוד מדוייקות שלא להיגרר לפרובוקציות ועל הצורך לשמור על הפסקת האש, אלא אם כן קיימת סכנה לחייהם מצד האויב.

האלוף הזהיר, כי יש חשש שפעילי חיזבאללה יסתננו לדרום לבנון יחד עם אוכלוסיית האזור השבה לביתה. עוד הוא אמר, כי יש חשש שהארגון ינסה להשתבץ במסגרות של צבא לבנון האמור להתפרש בדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully