וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק מטפס ב-1.7%

שרון שפורר

15.8.2006 / 23:10

ורינט עולה ב-1.7% לאחר נפילה של 6.6% אתמול. אודיוקודס השלימה את רכישת נטרייק ב-10 מיליון דולר אך המניה מתממשת

וול סטריט נסחרת היום בעליות שערים חדות על רקע אינפלציה מתונה מהצפוי במחירים הסיטונאים בארה"ב שמקלה על החששות מהמשך גל העלאות הריבית לאחר הפוגה קצרה במדיניות המוניטרית המצמצמת.

נאסד"ק עולה היום ב-1.7% ל-2,103.2 נקודות ודאו ג'ונס עולה ב-0.9% ל-11,201.3 נקודות. אחרי שאיבד מאמצע אפריל לאמצע יולי כ-15% מערכו, התייצב מדד נאסד"ק והוא נע בשלושת השבועות האחרונים במגמה אופקית בין 2,050 נקודות ל-2,100 נקודות. עם זאת, למרות ההתייצבות נותר נאסד"ק נמוך בכ-6% מרמתו בסוף דצמבר אשתקד לעומת תשואות חיוביות של 3.6% ו-1.6%, שהשיגו דאו ג'ונס ו-S&P 500 מתחילת השנה, בהתאמה.

שני מדדים אלו מייצגים טוב יותר את שוק המניות האמריקאי כולו בעוד שמדד נאסד"ק עדיין מושפע רבות ממגזר הטכנולוגיה, אשר מהווה נתח ניכר מערכו. ואכן, לתשואה השלילית שרשם נאסד"ק מתחילת השנה אחראיות בעיקר מניות הטכנולוגיה ובראשן נציגות מגזרי האינטרנט, השבבים וציוד רשתות התקשורת. מדדי המגזרים הללו השיגו בתקופה זו תשואה שלילית של 22%, 14.5% ו-14.4%, בהתאמה. תשואות שליליות מתונות יותר רשמו מדדי התוכנה והחומרה.

מדד המחירים ליצרן עלה ביולי בשיעור של 0.1% בלבד, נמוך מתחזיות כלכלנים בשוק לעלייה של 0.4%. בנטרול סעיפי המזון והאנרגיה התנודתיים, ירד מדד הליבה בחודש שעבר ב-0.3% - ירידה ראשונה מאז אוקטובר אשתקד. במקביל, פורסמו לפני הפתיחה גם נתוני סקר הפעילות היצרנית במדינת ניו יורק, אשר הצביעו על האטה בקצב ההתרחבות במגזר היצרני. מדד מנהלי הרכש ירד באוגוסט ב-6.3 נקודות לרמה של 10.3 נקודות לעומת תחזית לירידה של 2.6 נקודות בלבד. הנתונים מקטינים את החששות מפני הצורך בהעלאות ריבית נוספות בארה"ב כדי לשמור על יציבות המחירים. נתוני מקרו נוספים, ובראשם מדד המחירים ליצרן, יפורסמו מחר.

בזירת האנרגיה, מחירי הנפט יורדים ב-18 סנט ל-73.35 דולר ונהנים מהפסקת האש שמפיגה במעט את החששות משיבושים באספקה מהמזרח התיכון.

בקרב הישראליות, דיווחה אמדוקס על השלמת רכישת חברת קריימר הבריטית תמורת 375 מיליון דולר במזומן. קריימר מפתחת מערכות תמיכה תפעוליות לחברות טלקום, ורכישתה צפויה להקטין את רווחי הפרופורמה של אמדוקס בשנת הכספים 2007 (שמתחילה באוקטובר הקרוב) בארבעה סנט למניה. הפחתות חשבונאיות חד-פעמיות בגין הרכישה יירשמו כנראה בתוצאות הרבעון שיסתיים בסוף ספטמבר. אמדוקס עולה היום ב-3.1% ל-36.1 דולר.

ספקית תוכנות הדואר האלקטרוני הבידוריות, אינקרדימייל (MAIL), דיווחה אמש לאחר סיום המסחר, כי הכנסותיה ברבעון השני של 2006 הסתכמו ב-2 מיליון דולר, גידול של 25% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, מדובר בירידה של כ-9% ביחס להכנסות שרשמה החברה ברבעון הראשון. בשורה התחתונה, רשמה אינקרדימייל רווח נקי של 500 אלף דולר.

אינקרדימייל הונפקה בינואר האחרון בנאסד"ק לפי מחיר של 7.5 דולרים למניה, אולם מאז ועד אתמול איבדה המניה כ-31% מערכה. היום פתחה המניה בעליה של כ-3% אך כעת היא מתממשת ב-0.2% ל-5.14 דולרים.

מניית ורינט איבדה אמש 6.6% לאחר שבית ההשקעות האמריקאי ויליאם בלייר חתך את המלצתו למניה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" בעקבות עזיבתו של סמנכ"ל הכספים הוותיק, יגאל ניסים. לדברי האנליסט ויליאם בנטון, עזיבתו של ניסים בתקופה רועשת זו בוורינט מגבירה את חוסר הוודאות. היום עולה ורינט ב-1.7% ל-29.2 דולר.

אודיוקודס יורדת ב-0.5% ל-9.9 דולרים אחרי שפתחה דווקא בעלייה של למעלה מ-1%. החברה הודיעה היום, כי השלימה את רכישת נטרייק מטקסס תמורת 10 מיליון דולר במזומן. נטרייק מפתחת מוצרים לקישור בין שתי רשתות IP שונות ורכישתה הוגדרה על ידי אודיוקודס בעבר כרכישה טכנולוגית.

עוד בישראליות מעבר לים: טבע יורדת ב-0.4% ל-34.3 דולר; אורכית מטפסת ב-3%; קומברס עולה ב-0.9%; צ’ק פוינט מסויפה 1.6% ואם סיסטמס מטפסת ב-3.5% ל-35.9 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully