וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך ביטלה אישור תשלומי ההורים

יעל קישיק

15.8.2006 / 11:39

זאת, לאחר שמשרד החינוך לא עמד בהתחייבותו להכפיל את קרן המלגות לתלמידים מעוטי יכולת לסכום של 92 מיליון שקלים

ועדת החינוך של הכנסת ביטלה היום את אישור תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה, לאחר שאלו אושרו לפני כחודש. זאת, שבועיים בלבד לפני תחילת שנת הלימודים. חברי הוועדה ביטלו את אישור התשלומים, לאחר שמשרד החינוך לא עמד בהתחייבותו להכפיל את קרן המלגות לתלמידים מעוטי יכולת מ-46 מיליון שקלים לסכום של 92 מיליון שקלים. הוועדה אישרה רק את תשלום ביטוח התאונות של התלמידים - דבר זה יאפשר את פתיחת שנת הלימודים כסדרה.

יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד), השוהה בימים אלו בחו"ל, אמר בעקבות ההחלטה, כי הוא "מאוכזב מכך שהממשלה, באמצעות יו"ר הקואליציה אביגדור יצחקי, לא עמדה בהתחייבותה לאפשר הקלה בתשלומים להורים נטולי אמצעים". מיד בתום הדיון בחודש יולי, בו אושרו התשלומים, הודיע מלכיאור כי קיבל התחייבות מהממשלה לתקציב זה.

ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפדל) אמר, כי "הממשלה נרדמה בשמירה וגילתה אדישות מוחלטת לצורך להשתתף במימון תשלומי ההורים לשכבות החלשות. לנוכח המלחמה, אין ספק שיהיה צורך להרחיב את סבסוד תשלומי ההורים גם לתושבי הצפון שנפגעו כלכלית בחודש האחרון".

ח"כ זאב אלקין (קדימה) הצטרף לדברי ח"כ אורלב ואמר, כי "חברי הוועדה לא יצביעו על אישור התשלומים עד להכפלת התקציב. לעניות דעתי המצב שנוצר בעקבות המלחמה מחייב את הממשלה להגדיל את הסכום המופנה לנושא זה, הרבה מעבר להכפלת התקציב הקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully