וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דל קוראת להחזרת 4.1 מיליון סוללות במחשבים ניידים

רויטרס

15.8.2006 / 9:13

דל קוראת להחזרת סוללות מתוצרת סוני שלדבריה הם הגורם להתחממות יתר של המחשבים ואף למספר מקרי שריפה במחשבים

יצרנית המחשבים דל קראה להחזרת 4.1 סוללות למחשבים ניידים - החזרת המוצר הגדולה ביותר בתחום המחשבים האישיים אי פעם. דל, יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם, טוענת כי פגם בסוללות ליתיום מתוצרת סוני עשויה לגרום להתחממות יתר ואף להביא לעשן ואש במחשב. דל אמרה כי לא דווח על נפגעים בשל הפגם בסוללות, אך כי קיבלה 6 תלונות על התחממות יתר של הסוללות ולפגיעה ברכוש.

הסוללות המדוברות מצויות בדגמים ששווקו החל באפריל 2004 ועד יולי האחרון, ביניהם Latitude, Inspiron ו-Precision. כ-2.7 מיליון מהמחשבים הניידים בעלי הסוללות הפגומות נמצאים בארה"ב, לדברי דל. מדובר בסוללות המשמשות גם יצרניות מחשבים אחרות, ביניהן אפל, שאמרה כי היא בודקת את הנושא. (HP) אמרה כי מחשביה הניידים אינם מושפעים מהחזרת הסוללות בדל.

דובר דל, ג'ס בלקברן, אמר כי סוללה מהסוג שהיא קוראת להחזרתו היתה במחשב דל שעלה בלהבות ביפאן באחרונה, בתקרית שצולמה ופורסמה באינטרנט. באחרונה היו מספר דיווחים על מחשבים ניידים שעלו באש. עוד אמר הדובר כי להחזרת המחשבים לא תהיה השפעה משמעותית מבחינה פיננסית.

דובר סוני בארה"ב אמר כי לא ברור מה תהיה ההשפעה הפיננסית של הפגם על סוני, וכי הדבר תלוי במספר האנשים שאכן יחזירו מחשבים.

הקריאה להחזרת המחשבים מגיעה על רקע מאמציה של דל לשיפור תדמיתה בתחום שירות הלקוחות. דל קיבלה תלונות רבות על שירות לקוחות לקוי אחרי המכירה, והיא משקיעה כ-100 מיליון דולר בגיוס 2,000 עובדים ושיפור תשתית השירות שלה. הצמיחה של דל הואטה על רקע התחרות הקשה, וגם מניית דל נפגעה השנה - ירדה ב-47% ב-12 החודשים האחרונים, לעומת עלייה של 37% של יריבתה הגדולה HP.

מניית דל ירדה ב-1.4% במסחר לאחר הסגירה בארה"ב. ביום חמישי הקרוב צפויה דל לפרסם את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני.

תדמיתה של דל תלויה עתה בהתמודדות החברה עם החזרת המחשבים, לדברי רוג'ר קיי, נשיא חברת המחקר אנדפוינט טכנולוג'יס אסושיאייטס. "הכשל הוא דווקא הזדמנות להגיע ללקוחות. אם הם יטפלו בהם טוב ובאדיבות, הלקוחות יחזירו את היחס", הוא אומר.

דוברת אפל, לין פוקס, אמרה כי "החברה בודקת האם סוללות שסופקו לאפל עבור מחשביה הניידים עומדות בתקן הבטיחות הגבוה של אפל". HP פירסמה הצהרה לפיה התקלה ייחודית לדל ולמארז הסוללות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully