וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתבי גל"צ יתרעננו בטירונות

אתי שכטמן

15.8.2006 / 2:49

ארבעה חיילי גל"צ יצאו הבוקר לרענון יכולות צבאיות. גל"צ: "מדובר בהשתלמות אשר תכשיר אותם למשימות העיתונאיות".

שלושה כתבי גלי-צה"ל ומפיק במחלקת חיילים וצבא יוצאים הבוקר, ביוזמת התחנה הצבאית, להשלמת טירונות. הארבעה נבחרו מבין המסקרים את הלחימה בצפון ויתכן כי ידרשו להיכנס לשטח לבנון. המטרה – רענון יכולות צבאיות.

החיילים המשרתים בתחנה מזה שנה, הוכשרו בטירונות רובאי 01, בתום שלושת ימי ההשלמה יוכשרו לרובאי 02. להשלמה יוצאים שני בעלי הפרופיל הקרבי במחזור המתגייסים לגל"צ משנת 2005.

לוואלה ברנז'ה נודע כי בשבוע שעבר התבקש אחד מכתבי גל"צ לקחת חלק בפול עיתונאים ללבנון שיימשך ארבעה ימים. כשהגיע למקום היציאה למשימה הבין הכתב מאחד המפקדים כי עליו להסתפח אל הכוחות המפלסים דרכם אל עומק לבנון. לאחר בדיקה חוזרת של עניינו החליטו מנהליו בתחנה כי הכשרתו הצבאית אינה מאפשרת יציאה מסוג זה לשטח. יש לזכור כי על אף שמדובר בעיתונאים לכל דבר, כתבי גל"צ הינם קודם כל חיילים ולכן יש לדאוג להכשרתם הצבאית. זאת בניגוד לעיתונאים אזרחים הנכנסים לשטח הלחימה על אחריות עצמם והמערכת בה הם עובדים.

גורמים בגל"צ אומרים כי הם מבינים שההשלמה לא תשפר פלאים את יכולותיהם הצבאיות של הכתבים, אולם חשוב לרענן נהלים לקראת סיטואציות אליהן עלולים הכתבים להקלע בשטח.

מגלי-צה"ל נמסר בתגובה: "לאור הצורך לסקר בעת האחרונה יותר פעולות צבאיות בגבול לבנון, רצועת עזה ואיזור יהודה ושומרון, תצא קבוצת חיילים מגלי-צה"ל הנושאים במקצוע הצבאי – כתב צבאי, להשתלמות קצרה בת 3 ימים, אשר תיטיב את רמת החיילות שלהם ותכשיר אותם למשימות העיתונאיות באיזורים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully