וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפוץ בתיה"ס בצפון יימשך גם במהלך שנת הלימודים

יעל קישיק

14.8.2006 / 21:36

כך הודיע מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב בדיון דחוף בוועדת הכספים. החכ"ים קבלו על הקיצוץ בתקציב המשרד למרות המלחמה

השלמת שיפוץ בתי הספר בצפון תמשך זמן רב, גם במהלך שנת הלימודים, כך הודיע היום מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב בדיון דחוף שנערך היום בוועדת הכספים של הכנסת בנוגע לפתיחת שנת הלימודים הקרובה ביישובי קו האש בדרום ובצפון בארץ.

במהלך הדיון הציגה שרת החינוך יולי תמיר את תוכנית הערכות המשרד לקראת פתיחת שנת הלימודים בצפון. במסגרת זאת, הודיעה תמיר כי משרד החינוך יקים מטה מיוחד בצפון אליו תגיע השרה לפחות פעם בשבוע. החודש הראשון של הלימודים יכלול תוכניות "הפגה" אשר יסייעו לתלמידים להתמודד עם החוויות הקשות שעברו. במהלך הדיון קבלה שרת החינוך על כל שלמשרדה חסרים תקציבים לפתיחת השנה ואמרה כי התקציבים לסיוע לתלמידי הצפון יגיעו מקרנות וגופים התנדבותיים ולא מהממשלה.

ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), אשר יזם את הדיון יחד עם יו"ר שדולת הסטודנטים אלכס מילר, טען בישיבה ש"למרות העובדה שנדרשים תקציבי עתק בכדי להשלים את ההיערכות לשנת הלימודים, לטפל במוסדות החינוך שנפגעו ולתגבר את מערך הפסיכולוגים ושירותי התמיכה, בחר משרד האוצר לקצץ 115 מיליון שקלים מתקציב משרד החינוך. לצערי, ככל הנראה, תלמידי ישראל ייפגעו קשות מהמצב הביטחוני ומאי האכפתיות של משרד האוצר".

ח"כ מילר הצטרף לדבריו ואמר, כי קיצוץ התקציב "מהווה מסר רע מאוד לילדים ולתלמידים שדבר ראשון אחרי המלחמה פוגעים בתקציבי החינוך ובכך פוגעים בצרכיהם המיוחדים לאור המצב". בעיה נוספת שהעלה ח"כ מילר היא בעיית מגורי משפחות התלמידים שבתיהם נפגעו, "אני חושש שלתלמידים לא יהיה לאן לחזור בסוף יום הלימודים", אמר מילר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully