וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

AOL רוכשת את Userplane

דידי חנוך

14.8.2006 / 20:41

ספקית תוכנות ההודעות המיידיות והצ'ט לאתרים כגון מייספייס ופרנדסטר תרחיב את הרשת של AOL

AOL רכשה היום דריסת רגל משמעותית ברשת החברתית המצליחה ביותר בעולם. Userplane, החברה שמספקת את שירותי ההודעות המיידיות של מייספייס ועוד 100,000 אתרים אחרים, נרכשה על ידי חברת הענק לאחר חודשים של משא ומתן סודי.

בהודעה לעיתונות, מבטיחים מייסדי Userplane להמשיך לתמוך בכל השירותים הקיימים של החברה ולשמור על "רוח הסטארט-אפ" של החברה.

בהודעה לעיתונות של AOL, מבהירה החברה שמטרתה להרחיב את רשת ההודעות המיידיות שלה, שכוללת כיום את כל משתמשי AIM ו-ICQ.

פרשנות

מהלך הרכישה נועד לחבר בין מיליוני המשתמשים של Myspace ושל שאר האתרים בהם מותקנות התוכנות של Userplane לבין המשתמשים של AIM ו-ICQ. מעשית, החיבור יכול להוסיף לרשת המשוחחים ברשתות של AOL מיליוני משתמשים בקלות יחסית, והתאימות ל-Myspace עשויה גם לגרום למשתמשי האתר הפופולרי לעבור להשתמש בתוכנות של AOL כתוכנות ההודעות המיידיות העיקריות שלהם.

התזמון של ההודעה עשוי לנבוע מסיבה אחרת: הרצון של AOL להסב את תשומת הלב של התקשורת מהפיאסקו שלה בתחילת השבוע שעבר, כשחשפה את פרטי החיפושים של מאות אלפי משתמשים, שזהות חלקם כבר נחפשה מאז. יומיים לאחר הפיאסקו חשפה AOL תוכנית לאפשר ללקוחותיה להקים אתרים שכתובתם ככתובת המייל שלהם בחינם, במה שכנראה היה ניסיון ראשון (ולא מוצלח) להסב את תשומת הלב. נראה שגם התזמון של השקת שירותי הטלפוניה המשודרגים של החברה, עליהם דיווחנו מוקדם יותר היום, קשור למאמץ.

למרות הפיאסקו האחרון, והעובדה שאתר הוידאו החדש שלה לא ממש ממריא נכון לעכשיו, AOL היא חברת ענק בעלת השפעה רבה על המתרחש ברשת. תזמון המהלך האחרון אולי נבע ממצוקה, אבל מדובר במהלך חשוב שיכול להשפיע על המירוץ בין AOL, מיקרוסופט, יאהו וסקייפ על השליטה בשוק ההודעות המיידיות והטלפוניה האינטרנטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully