וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הזרים יוחזרו למטעים בצפון

14.8.2006 / 12:38

במשרד החקלאות מקווים שיהיה ניתן להציל חלק מהפירות. עובדי המשרד יעלו צפונה כדי לסייע לחקלאים בהגשת הבקשות למס רכוש

משרד החקלאות יחל היום לאסוף את העובדים הזרים, שבתחילת הלחימה ירדו דרומה, בתקווה שיהיה ניתן להציל את הפירות שעדיין ניתן לקטוף במטעים. העובדים הזרים יעלו חזרה צפונה כאשר הוראות פיקוד העורף יאפשרו זאת ויתוגברו במתנדבים מכל הארץ, אותם ישלח המשרד לחקלאים השונים לפי הצורך.

מנכ"ל משרד החקלאות יעל שאלתיאלי אמרה, כי מטרת ההיערכות להציל כמה שיותר מפירות העונה שעדיין ראויים לקטיף - תפוחים, נקטרינות ושזיפים. במקביל, יסייעו המתנדבים לחקלאי הצפון לקטוף את האבוקדו והמנגו, שבימים אלה מתחילה עונת הקטיף שלהם. מטעי האבוקדו והמנגו בצפון משתרעים על כ-35,000 דונם, וברובם הם מיועדים לייצוא.

עובדי מחוז הצפון של המשרד יתוגברו החל ממחר בעשרות עובדים מקרב הנהלת המשרד ומחוזותיו בכל רחבי הארץ. זאת במטרה לסייע להעניק לכל חקלאי טיפול אישי וסיוע במילוי הטפסים המיועדים להגשת בקשה לפיצוי בגין הנזק העקיף שגרמה הלחימה.

במשרד החקלאות מקווים שגיוס כוח האדם יאפשר להאיץ את הגשת הבקשות למס רכוש כדי שהחקלאים יזכו לקבל את הכסף במהירות המקסימלית. על פי ההערכות, מדובר בכ-3,000 תביעות בכ-250 יישובים בנזק עקיף מוערך של כ-250 מיליון שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully