וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת האש בתוקף: השקט בלבנון נשמר

14.8.2006 / 12:00

כוח צה"ל הרג איש חיזבאללה בכפר חדתא, לאחר שחוליה "התקרבה בצורה מאיימת" לחיילים. צה"ל תקף הלילה כ-180 יעדים בלבנון

הפסקת האש בלבנון נכנסה לתוקף רשמי בשעה 8:00. תושבי הצפון נקראים להמשיך לשהות במקלטים ובמרחבים המוגנים עד להודעה חדשה.

בתקרית אש ראשונה מאז הוכרזה הפסקת אש בדרום לבנון, הרגו חיילי צה"ל איש חיזבאללה סמוך לכפר חדטא. מדובר צה"ל נמסר כי כוח צה"ל זיהה חוליית אנשי חיזבאללה אשר "נעה בצורה מאיימת" לקראתו. חיילי צה"ל פתחו באש והרגו את אחד מאנשי החוליה. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל. עוד נמסר מדובר צה"ל כי התקרית אינה הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם,וכי צה"ל ימשך להגיב לאיומים של אנשי חיזבאללה.

גורם בכיר בצה"ל אמר, כי אם תישמר הפסקת האש, יוכל צה"ל לצאת מלבנון בתוך כמה ימים והסגר הימי והאווירי שהוטל על לבנון יוסר. הוא הוסיף, כי הקו אליו הגיע צה"ל בימים האחרונים הוא "נכס אמיתי לדרג המדיני" וכי הקרבות הקשים והמחיר ששילם צה"ל הביאו להישגים מדיניים. "לבנון הבינה כי צה"ל יכול להגיע לכל נקודה במדינה ולכן היה כדאי לה להגיע להסכם מדיני מהר ככל האפשר".

גורם צבאי אחר אמר לקול ישראל, כי לחיילים ניתנו פקודות ברורות לחדול מן הלחימה בשעה 8:00 וכי לאחר כניסת הסכם הפסקת האש לתוקף ייחשב ירי על חיילים להתגרות. גורם מדיני בכיר אמר הבוקר, כי צה"ל קיבל הנחיה ברורה להפסיק את האש, אך הכוחות יגנו על עצמם אם יותקפו.

הלילה תקף צה"ל בלבנון כ-180 יעדים, השמיד 11 משגרים ו-122 מבנים ומפקדות, 7 כלי רכב, 8 תחנות דלק, גשר על נהר זהראני וארבע מנהרות. מלבנון דווח כי חיל האוויר תקף יעדים ליד צור עם זאת, במהלך הלילה הוחל בדילול הכוחות הפועלים בשטח וכוחות מילואים יצאו מלבנון.

אחר הצהרים יציג ראש הממשלה אהוד אולמרט בכנסת את הסיבות לקבלת הפסקת האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully