וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר הרצוג: המצב השתנה לטובת ישראל

יעל קישיק

13.8.2006 / 16:55

התגובות במערכת הפוליטית להחלטת מועצת הבטחון ואישורה בממשלה, חיוביות ברובן. ח"כים מהימין: הממשלה צריכה להתפטר

התגובות במערכת הפוליטית להחלטת מועצת הבטחון ואישורה בממשלה חיוביות ברובן, אולם ח"כים מסיעות הימין אמרו כי הפסקת האש היא כישלון של הממשלה.

השר יצחק הרצוג אמר, כי ההחלטה שהתקבלה במועצת הביטחון יוצרת סדר מדיני אחר בלבנון ומשנה את המצב לטובת ישראל גם מבחינה בטחונית. לדבריו, צה"ל מחסל את תשתיות הטרור ומכין את הקרקע לכוח הרב לאומי.

השר רפי איתן אמר כי ההסכם הוא הרע במיעוטו וכי צריך לחתום עליו וללכת הלאה.

לדברי השר אלי ישי, אם תפר לבנון את החלטת מועצת הביטחון, יהיה על ישראל להגיב בחומרה. הוא אמר כי "בתגובה לכל אבן שתושלך אל חיילי צה"ל, יהפכו הכפרים בלבנון לתילי אבנים, ובתגובה לכל קטיושה שתשוגר אל ישראל, יהרסו תשתיות במדינה". ישי אמר, כי רק באופן זה יבין ראש ממשלת לבנון פואד סניורה שיש לכבד את ההסכם.

לפני ישיבת הממשלה אמר המשנה לראש הממשלה שמעון פרס, כי המערכה בלבנון לא נגמרה, וכי צריכים להיות מלוכדים ולהימנע ממלחמות יהודים וממלחמות גנרלים.

השר מאיר שטרית הוסיף כי ההסכם משיג את רוב המטרות שנקבעו, וכי אם הוא יופר תהיה ישראל חופשית לפעול כרצונה. השר שטרית העריך, כי חיזבאללה יכבד את ההסכם.

יו"ר מרצ יוסי ביילין בירך על החלטת הממשלה לאשר ולבצע את החלטת מועצת הביטחון להפסקת אש. ח"כ ביילין קרא לממשלה להפסיק את הפעילות הצבאית בדרום לבנון באופן מיידי, מבלי לנצל את המועד השרירותי של מחר בבוקר, ולמנוע בכך הרג מיותר של חיילים ואזרחים. לדבריו, "יש להוציא את צה"ל מלבנון מייד ותהא זו טעות מרה להתנות את חזרת החיילים הביתה בכניסתו של כוח יוניפי"ל".

ח"כ אורלב: הממשלה איבדה הסמכות המוסרית לכהונתה

ח"כ זבולון אורלב (איחוד לאומי-מפדל) אמר כי "הממשלה מעלה בהתחייבותה להשיג את יעדי הלחימה ובראשם השבת החטופים ופירוק החיזבאללה מנשקו". לדבריו, הממשלה הפנתה עורף לתושבי הצפון ויש להחליפה בהקדם האפשרי, לאחר שאיבדה את הסמכות המוסרית והציבורית לכהונתה.

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) אמר היום בעקבות אישור הסכם הפסקת האש בממשלה, כי "הממשלה הניפה דגל לבן בתמיכתה בהסכם ללא ביטחון, ללא החיילים החטופים, אבל עם ויתור טריטוריאלי בחרמון. סיום שכזה למלחמה השלומיאלית בתולדות ישראל מחייב את סיום כהונתה של ההנהגה החובבנית בתולדות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully